وقف راهگشای مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است
کد خبر: 3854231
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

وقف راهگشای مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است

گروه اجتماعی - استاندار گیلان با بیان اینکه سنت حسنه وقف از مصادیق احسان و خیرخواهی و نیکوکاری است،‌ اضافه کرد: وقف می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات ما در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 12 آبان‌ماه در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه استان که به مناسبت دهه وقف در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری مبتنی بر کمک به دیگران و همنوعان از برترین فضایل انسانی است.

وی افزود: ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام بر وقف تاکید دارد و دستورات صریح و واضحی در این راستا صادر کرده است.

استاندار گیلان تاکید کرد: سنت حسنه وقف از صفات نیکویی است که به عنوان صدقه جاریه می‌ماند و اثرات و برکات ارزشمندی را نصیب می‌کند.

زارع گفت: سنت حسنه وقف با عنوان صدقه جاریه علاوه بر داشتن سابقه تاریخی، اقدامی فرهنگی، ارزشی و اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف علاوه بر آثار معنوی، عمل ماندگاری در عرصه اقتصادی و خدمت‌رسانی به مردم ایجاد می‌کند، متذکر شد: انتظار است که در ترویج وقف روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همه کسانی که تریبون دارند پیوسته تبلیغ کنند.

استاندار گیلان سنت وقف را عام دانست که منافع عمومی مردم را پیوسته تامین می‌کند و یادآور شد: وقف نمادی از خیرخواهی، تعاون، همزیستی و عطوفت انسانی و جلوه‌ای از کمال انسانی است که برگرفته از ایده های بالای ایمان به خداست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میل به جاویدان زیستن و ماندگاری نام نیک تشویق می کند افراد جامعه در وقف شریک شوند و یادگاری از خود برجای بگذارند که بعد از وفاتشان نام نیکشان بماند و برای جامعه مفید باشد.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف از مصادیق احسان و خیرخواهی و نیکوکاری است،‌ اضافه کرد: خوشحال باشید از اینکه خداوند مشیتش بر این قرار گرفت که در این عرصه خدمتگزار به مردم هستید،‌ زیرا وقف می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات ما در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشد.

زارع با اشاره به اینکه کشور ما به سبب تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه استکبار دچار مشکلات است، گفت: تصور ما این است که وقف به عنوان یک مولفه مهم در عرصه اقتصادی هم می‌تواند در توسعه گیلان موثر باشد.

وی اظهار کرد: در به‌روزرسانی نیات واقفان کوشش کنیم تا بخشی از مشکلات جامعه را از طریق وقف حل کنیم و یا حداقل کاهش بدهیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: بقاع متبرکه نیاز دارند که براساس طرح‌های جامع مصوب نسبت به بازسازی آنها اقدام شود تا کیفیت خدمت‌رسانی به زائران بهبود یابد. امروزه زائران بقاع متبرکه فقط گیلانی نیستند و از بیشتر نقاط کشور و خارج از کشور هم زائر داریم.

زارع ادامه داد: بخش مهمی از کار بازسازی بقاع متبرکه توسط مردم باید انجام شود و مردم گیلان هم چنین روحیه‌ای دارند.

وی بر ضرورت امیدآفرینی هرچه بیشتر در میان مردم تاکید کرد و گفت: هدف دشمن ایجاد تفرقه و ناامیدی بین مردم است و باید با امیدآفرینی بیشتر، دشمنان را ناکام بگذاریم که این امر خشنودی مردم و خداوند را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha