انتخابات تمرین مسئولیت‌پذیری و آگاهی است
کد خبر: 3852132
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

انتخابات تمرین مسئولیت‌پذیری و آگاهی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرماندار شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تمرین رشد و آگاهی، مسئولیت‌پذیری، اعتمادبه‌نفس و احساس مسئولین نسبت به دیگران است و البته الزامات آن باید از سوی همه پذیرفته شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، اول آبان‌ماه در همایش استانی برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس فارس  با اشاره به  شعار امسال انتخابات شورای دانش‌آموزی «شوراهای دانش‌آموزی، طلایه‌داران گام دوم انقلاب» گفت: گام دوم انقلاب در مورد انقلاب و 4 دهه‌ای است که پشت سر گذاشتیم که کشور ما چه وضعیتی داشته، به کجا رسیدیم و قرار است در دهه‌ی آتی در گام دوم چه اتفاقی بیافتد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تنها راه و بهترین ابزار تحقق مردم سالاری جهت تعیین سرنوشت خودشان است و این انتخابات تمرین رشد و آگاهی، مسئولیت‌پذیری، اعتمادبه‌نفس و احساس مسئولین نسبت به دیگران است و البته الزامات آن باید از سوی همه پذیرفته شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، محور را جوانان کشور قرار داده‌اند، گفت: شما دانش‌آموزان سرآغاز این راه هستید و تأکیدات دولت و ریاست‌جمهور نیز بر جوانان است.

وی انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را مشق دموکراسی دانست و گفت: اساساً مردم‌سالاری را در شیوه نوین ایران اسلامی، مدیون انقلاب اسلامی هستیم که با تأسی از آموزه‌های دینی و بر اساس خواست عمومی مردم، در چهار کلمه «استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی» که شعار اولیه و ماندگار  انقلاب است، خلاصه می‌شود.

امیری یکی از مظاهر جمهوری اسلامی و ابزارهای تحقق آن  و مردم‌سالاری را  انتخابات دانست و گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی یک آمادگی به‌منظور حضور دانش‌آموزان در مناسبات اجتماعی جهت ایفای نقش پررنگتر در آینده جامعه است.

 

انتهای پیام
captcha