توزیع بیش از 14 هزار بسته فرهنگی بین زائرین خارجی در آستارا
کد خبر: 3851737
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

توزیع بیش از 14 هزار بسته فرهنگی بین زائرین خارجی در آستارا

گروه اجتماعی - رئیس اوقاف آستارا گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ عدد بسته فرهنگی به ارزش ۱۰۸ میلیون تومان تهیه شده که هنگام بازگشت زائرین خارجی از کربلای معلی در موکب پایانه مرزی در بین آن‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، جمشید مهدوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا امروز 30 مهر ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال 6 هزار و ۵۰۰ زائر خارجی عتبات عالیات به صورت شبانه و موقت در حرم، حسینیه و زائرسرا اسکان داده شدند؛ برای اسکان این تعداد زائر، ۵۰۰ مترمربع از فضای زائرسرا، ۴۰۰ مترمربع از صحن اصلی و ۱۰۰ مترمربع از حسینیه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان پیش‌بینی‌شده بود.

وی افزود: امسال 16 هزار و ۸۰۰ زائر خارجی عتبات عالیات در قالب ۲۷۰ دستگاه اتوبوس، ۴۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۰۰ دستگاه سواری از مرز زمینی شهرستان آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند تا عازم کربلای معلی شوند.

مهدوی ادامه داد: امسال دو موکب با ۱۸ غرفه در محل محوطه پایانه مرزی و آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا با هدف استقبال، اسکان و پذیرایی از زوار خارجی راه‌اندازی شده است که ۱۲۰ خادم خانم و آقا مسئولیت خدمات‌رسانی به زوار خارجی عتبات عالیات را عهده‌دار بودند.

رئیس اوقاف آستارا گفت: جهت بدرقه زائرین خارجی عتبات عالیات تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ عدد بسته فرهنگی به ارزش ۱۰۸ میلیون تومان تهیه شده که هنگام بازگشت زائرین از کربلای معلی در موکب پایانه مرزی در بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی ۹۰ درصد از حجم کار ستاد اربعین حسینی این شهرستان را مردمی دانست و بیان کرد: مردم نیکوکار شهرستان آستارا امسال ۱۳۲ میلیون تومان به ستاد اربعین حسینی کمک نقدی و غیرنقدی کرده‌اند.

مهدوی اضافه کرد: پخت و توزیع روزانه یک‌هزار پرس غذای گرم در موکب‌ها، چاپ و توزیع پنج‌ هزار جلد دفترچه آداب زیارت و معرفی اماکن گردشگری در بین زائرین خارجی عتبات عالیات از جمله اقدامات کمیته استقبال ستاد اربعین حسینی این شهرستان بوده است.

رئیس اوقاف آستارا یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۲ هزار زائر خارجی عتبات عالیات از مرز زمینی شهرستان آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی‌ ایران شده بودند که این رقم امسال با ۴۰ درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha