نبود اعتبار برای اجرای برنامه‌های قرآنی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3851279
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

نبود اعتبار برای اجرای برنامه‌های قرآنی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس قرآن و عترت اداره ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به نبود اعتبار برای اجرای برنامه‌های قرآنی، گفت: ۳ برنامه جهت تأمین اعتبار به برنامه و بودجه استان ارسال کرده‌ایم.

استمداد قرآن و عترت ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از برنامه و بودجه

جان‌محمد خوب‌پور، رئیس قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: قرار بود هفته قرآن و عترت در این استان برگزار شود؛ اما با وجود انعقاد قرارداد، حوزه معاونت قرآن و عترت ارشاد اعلام کرده که به علت نبود اعتبار، این ویژه‌برنامه تا اطلاع ثانوی معلق است.

وی با اشاره به اینکه 200 میلیون تومان برای برگزاری هفته قرآن و عترت نیاز بود، افزود: در حال حاضر از برنامه و بودجه استان 100 میلیون تومان درخواست کرده‌ایم، که در صورت تأمین اعتبار، این ویژه‌برنامه را طی اسفندماه سال‌جاری به‌صورت استانی برگزار می‌کنیم و کاری به تهران نداریم.

رئیس قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد شعر و مشاعره قرآن و عترت، قصه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، صنایع دستی از جمله معرق و دستبافته‌ها، هنرهای تجسمی مثل خوشنویسی، نقاشی، عکس، پوستر و هنرهای نمایشی (خیابانی و صحنه‌ای) را ازجمله برنامه‌های اجرایی برای هفته قرآن و عترت عنوان کرد.

خوب‌پور هنرهای سینمایی (نمایش‌نامه‌نویسی)، تلاوت (قرائت و تحقیق ویژه بانوان و آقایان)، حفظ 5 تا 20 جزء و 20 تا 30 جزء، حفظ جزء 30 به‌صورت خاص، آواها و نغمات دینی (سرود و تواشیح)، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، نمایشگاه آثار تجسمی، خرید آثار قرآنی، کارگاه‌های مذهبی با موضوعات سبک زندگی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و اختتامیه را از سایر این ویژه‌برنامه‌ها در هفته قرآن و عترت بیان کرد که در صورت تأمین اعتبار و برگزاری، این برنامه‌ها تعدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری 24 محفل انس با قرآن و 16 نشست موضوعی قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که جهت تأمین اعتبار به برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم، ضمن اینکه قرآن و عترت ارشاد استان هیچ اعتباری ندارد و کم‌کم دچار روزمرگی شده است.

رئیس قرآن و عترت اداره ارشاد  کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: نشست با مؤسسات قرآنی جهت تشریح برنامه‌های آزمون سراسری قرآن و عترت در 15 رشته برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha