رصد مرز مهران و زرباطیه تا عمق 15 کیلومتری خاک عراق
کد خبر: 3850258
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
سلیمانی دشتکی عنوان کرد:

رصد مرز مهران و زرباطیه تا عمق 15 کیلومتری خاک عراق

گروه اجتماعی - استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت ترافیکی اربعین در ۲ طرف مرزهای مهران و زرباطیه تا ۱۵ کیلومتری خاک عراق به دقت کنترل و رصد می‌شود، گفت: ۱۰ هزار نیروی انتظامی و امنیتی، روند تردد زائران از مرز مهران و مسیرهای منتهی به مهران را تسهیل می‌کنند.

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز 23 مهر ماه در نشست قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران، تردد ۶۰ درصدی ورودی و خروجی زائران از مرز مهران را بسیار پرحجم و چشمگیر دانست و اظهار کرد: اربعین تنها به دولت یا یک نهاد خاص اختصاص ندارد و به عنوان یک مقوله حاکمیتی به مجموعه نظام اعم از مسئولان و مردم اختصاص دارد، از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی، ائمه جمعه، همه ارگان‌ها، نهادها و موکب‌ها قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان ایلام برای سفر ایمن و بدون دغدغه زائران ایرانی به عراق از طریق مرز مهران توسعه یافته است، اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای این منظور در طول مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی فراهم شده است.
سلیمانی دشتکی احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۶ هزار مترمربع سایه‌بان برای رفاه حال زائران را اقدامی جهادی برشمرد و اضافه کرد: نیروهای انتظامی، پلیس راه و امنیتی با برنامه‌ریزی مناسب در تلاش هستند تا هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین به وجود نیاید.
استاندار ایلام مرز مهران را علاوه بر اربعین در تبالات اقتصادی و تجاری ایران و عراق مهم دانست و گفت: سالانه یک و نیم تا ۲ میلیارد دلار از این مرز به عراق صادرات می‌شود.
وی بر لزوم بازگشایی مرز چیلات تاکید کرد و افزود: با راه‌اندازی مرز چیلات در شهرستان دهلران حجم تردد زائران از مرز مهران کاهش پیدا می‌کند.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر رصد دستگاه‌های نظارتی بر نحوه اخذ کرایه‌های حمل و نقل زائران خواستار نظارت نیروی انتظامی، تعزیرات و دادستانی ایلام بر کرایه‌های حمل و نقل عمومی شد.
انتهای پیام
captcha