مشارکت خیران یزدی در امر مدرسه‌سازی/کمبود 300 مدرسه در یزد
کد خبر: 3850230
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

مشارکت خیران یزدی در امر مدرسه‌سازی/کمبود 300 مدرسه در یزد

گروه اجتماعی ــ رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: هرچند خیران یزدی مشارکت چشمگیری در امر مدرسه‌سازی داشته‌اند اما استان یزد دست کم با کمبود 300 مدرسه دیگر روبروست.

مشارکت خیران یزدی در امر مدرسه‌سازی/ یزد با کمبود 300 مدرسه مواجه استبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با سراسر کشور صبح امروز، 23 مهرماه،  25 پروژه مدرسه‌سازی دریزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ارتباط ویدیویی با استان یزد از اقدامات خوب استان در راستای مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قدردانی کرد و گفت : استان یزد جزو استان‌های پیشرو در مدرسه‌سازی است و خیران استان یزد نسبت به سایراستان‌ها سهم و نقش موثری درتوسعه مدارس دارند.

جهانگیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای سایر استان‌ها باشد افزود: در این استان کارهای بزرگی صورت گرفته که مجموعه دولت و خیران به خوبی ایفای نقش کرده‌اند .

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز از مشارکت خوب 2 هزار خیر مدرسه‌سازدر احداث و توسعه فضاهای آموزشی و پرورش قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با تداوم حضور و نقش آفرینی خیران بزرگوار شاهد رونق امر مدرسه‌سازی در استان یزد باشیم.

طالبی به افتتاح 25 پروژه آموزشی و پرورشی همزمان با سراسر کشور در یزد اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله تا پایان امسال شاهد افتتاح 41 پروژه مدرسه‌سازی خواهیم بود .

وی از تداوم کار مدرسه‌سازی توسط خیر مدرسه‌ساز، حاج ناصر شهوازیان خبر داد و افزود: ایشان که تاکنون دو مدرسه نیک اندیشان 1و 2 را احداث کرده است امروز متقبل شد 4 مدرسه دیگر را احداث نماید .

طالبی همچنین تعهد یکی دیگران از خیران استان، حاج ابوالقاسم بیکی را یادآورشد و بیان کرد: ایشان نیزهم اکنون مشارکت در تکمیل دو واحد آموزشی در امامشهر یزد را تقبل نمود.

امیرحسین رادمنش، رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد نیز گفت: دبستان نیک اندیشان 2 با زیربنای قریب 2 هزار متر با 12 کلاس درس و هزینه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان دومین مدرسه ای است که با مشارکت خیرنیکوکار، ناصر شهوازیان احداث شده است .

رادمنش با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز افزود: هرچند خیران یزدی مشارکت چشمگیری در امرمدرسه سازی داشته‌اند اما استان یزد دست کم با کمبود 300 مدرسه دیگر روبروست .

وی کمبود 60 مدرسه در بافت جدید شهری و ضرروت تخریب و باسازی قریب 3 هزار کلاس درس فرسوده را از دیگر نیازهای استان یزد خواند و گفت: نزدیک به 30 درصد کلاس‌های استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد .

یادآور می‌شود با افتتاح 25 پروژه مدرسه‌سازی در استان یزد 176 کلاس درس با قریب 30 هزار مترمربع و هزینه 55 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان شد.

انتهای پیام
captcha