هم‌صدایی امت اسلام؛ مهم‌ترین مؤلفه قدرت راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3849996
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

هم‌صدایی امت اسلام؛ مهم‌ترین مؤلفه قدرت راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز سمنان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی نقطه عطف تمدن اسلامی است، گفت: هم‌صدایی و وحدت بین امت اسلام، تراکم و فراوانی جمعیت، مودت و دوستی بین اقوام و ادیان دینی مختلف و اشتراک گذاشتن تمام فرهنگ‌ها، مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت و اقتدار راهپیمایی اربعین است.

راهپیمایی اربعین؛ نقطه عطف تمدن اسلامی

حجتالاسلام محمد‌رضا شمس‌الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان در گفت‌و‌گو با ایکنا از سمنان، با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مخصوص این سال‌ها نیست و این سنت حسنه از سالیان قبل بین مردم ایران و عراق بوده، اظهار کرد: کثرت جمعیت در این مراسم تعیین‌کننده است، جمعیتی که از کشورها و ملت‌های مختلف، ادیان، حضور کشیش‌های مسیحی، یهودیان و اهل تسنن به این مراسم میآیند موجب خنثی‌شدن دستاوردهای شوم فرقه وهابیت است که در حال تفرقه و دسیسه است.

وی ادامه داد: اتاق فکری که از سوی استکبار و دشمنان تشکیل شد در پی خدشه‌دار کردن اربعین بود و در روزهای اخیر سعی در ایجاد ناامنی در عراق را داشت اما جوشش و خروش عظیمی که در راهپیمایی اربعین حسینی امسال به وجود آمد موجب شد تا نقشههای دشمنان نقش بر آب شود.

شمس‌الدین در پاسخ به این سؤال که چه آفتهایی ممکن است مناسک مردمی اربعین را تهدید کند، گفت: آفت هر گونه مسئله و نماد دینی خرافهگرایی است، زیرا خرافه و توهمات دینی موجب میشود عیار کار خدشه‌دار شود و در این راستا نفوذ فرقههای انحرافی در قشر جوان، دختران و پسران که خالی از ذهن هستند موجب شک و شبهه برای آنان میشود‌. این مهم میطلبد تا کارشناسان آموزش دیده دینی در موکبها حضور داشته تا در رفع این شبهات و توهمات بکوشند.

رئیس ستاد اقامه نماز سمنان علت برخی مخالفتها با حرکت اربعین را بی‌بهرهگی‌، بی‌استعدادی و رویکردهای مختلف غرب‌گرایانه برخی سلیبرتیها و افراد بی‌اطلاع دانست و یادآور شد: این مخالفتها و شبهات عمقی نیست بلکه شخصی و بیاطلاعی محض است و رسمیت ندارد زیرا هر ساله بر تعداد زائران راهپیمایی اربعین افزوده میشود.

شمس‌الدین متذکر شد: همصدایی و وحدت بین امت اسلام، تراکم و فراوانی جمعیت، مودت و دوستی بین اقوام و ادیان دینی مختلف و اشتراک گذاشتن تمام فرهنگ‌ها مهم‌ترین مؤلفههای قدرت و اقتدار راهپیمایی اربعین است.

وی پیادهروی اربعین حسینی را نقطه عطف تمدن اسلامی برشمرد و افزود: اربعین خود فرهنگ است زیرا کل امت اسلامی اقتدا به شخصیت واحد یعنی امام حسین‌(ع) میکنند که ایثار، ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی نشئت گرفته از فرهنگ حسینی است.

به گفته وی، بیبرنامگی و بینظمی از دیگر آفات این حرکت عظیم  است زیرا این موضوع برای کسانی که برای اولین بار به این سفر میروند نباید موجب دلزدگی شود و دست‌اندرکاران در این خصوص باید اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha