راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد گیلان
کد خبر: 3849395
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
تا پایان سال صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد گیلان

گروه اجتماعی - مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز کانون‌های مساجد گیلان خبر داد و گفت: این هیئت‌ها تا پایان سال جاری در اکثر کانون‌های مساجد استان آغاز به کار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز کانون‌های مساجد گیلان خبر داد و اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز فرصت هم‌اندیشی فعالان کانون‌های مساجد است.

وی افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و به جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برای واسپاری امور به جوانان و نوجوانان مومن و متدین فعال در مساجد، هیئت‌های اندیشه‌ورز براردران و خواهران در سطح کانون‌های مساجد راه‌اندازی خواهند شد.

مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان راه‌اندازی هیئت اندیشه‌وزر را به منظور همفکری و کارآمد کردن برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های مسجدی دانست و گفت: این هیئت‌ها با هدف واسپاری و اجتناب از تمرکزگرایی در لایه‌های مختلف کانون‌ها در سه سطح «کانون‌ها»، «شهرستان» و «استان» تشکیل می‌شوند.

رضوانی‌نژاد هدف از راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز را بهره‌مندی از توانمندی کانون‌های برتر جهت همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در سطح شهرستان‌ها با حضور کانون‌های برتر همان شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز در سطح کانون‌ها همزمان با برنامه‌های اوقات فراغت تابستان آغاز و برای بیش از 219 کانون ثبت شده است، تصریح کرد: این هیئت‌ها تا پایان سال جاری در اکثر کانون‌های مساجد استان آغاز به کار می‌کند.

مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان هیئت اندیشه‌ورز در سطح استان را متشکل از منتخبین سطح شهرستان دانست و بیان کرد: این هیئت‌ها با توجه به فعالیت آنها در سامانه کشوری، گزارشات ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان با توجه به امتیاز کسب شده در میز کارشناسی هر شهرستان انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذکور با ظرفیت‌سنجی توانمندی هر کانون ضمن رسیدگی به مشکلات کانون‌ها، تلاش برای روزآمد کردن فعالیت آنها و ایجاد تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین کانون‌ها با یکدیگر، زمینه ارتباط مناسب با مسئولان اعم از ائمه جمعه، فرمانداری‌ها، نمایندگان مجلس و شورا و مدیران شهری و روستایی هر شهرستان را با هدایت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عهده‌دار هستند.

رضوانی‌نژاد یادآور شد: امید می‌رود با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز بستر توسعه کمی و کیفی فعالیت کانون‌های مساجد با همکاری همه فعالان این عرصه اعم از ائمه جمعه و جماعات و سایر اصحاب مساجد بیش از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha