انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ
کد خبر: 3849010
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ

گروه بین‌الملل ـ منابع خبری عربی از انفجار در بدنه یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در 60 مایلی بندر «جده» عربستان خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المیادین»، این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت ایران است که احتمالا هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

براساس آخرین گزارش‌ها، انفجار تنها در بدنه این کشتی رخ داده است و کارکنان و خدمه این کشتی در سلامت کامل هستند و این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

پایگاه خبری «القدس العربی» نیز اعلام کرد که دو موشک به بدنه این کشتی در نزدیکی شهر ساحلی «جده» عربستان برخورد کرده است.

براساس گزارش این رسانه خبری، دو مخزن اصلی این کشتی آسیب دیده که منجر به خروج نفت موجود به دریای سرخ شده است.

کارشناسان حاضر در این کشتی در حال بررسی علت وقوع این انفجار هستند و پیش‌بینی می‌شود که این حادثه یک اقدام تروریستی باشد.
 
علت انفجار 
 
در همین راستا؛ روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: یک نفتکش ایرانی، صبح امروز، 19 مهرماه، در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک در دو نقطه منفجر شده و دو مخزن نفتکش دچار آسیب شده است.
 
براساس این گزارش؛  نفتکش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز در حال حاضر در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند.

کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

بر خلاف برخی اخبار منتشرشده هیچ گونه حریقی در کشتی رخ نداده است و کشتی کاملا در وضعیت باثبات قرار داشته و خوشبختانه همه کارکنان در وضعیت کاملا ایمن و سالم به سر میبرند

نشت نفت کشتی متوقف شد

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از کشتی سانحه دیده SABITI نشت نفت از کشتی به حداقل رسیده است.

بار دیگر تاکید بر این نکته ضروریست که هیچگونه حریقی در کشتی رخ نداده و همه پرسنل در وضعیت کاملا ایمن و سالم قرار دارند و وضعیت کلی کشتی نیز در حال کنترل است.
انتهای پیام
captcha