گزارش جلسه آموزش قرآن «محمودرضا بیژنی» در تهران
کد خبر: 3848209
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

گزارش جلسه آموزش قرآن «محمودرضا بیژنی» در تهران

گروه جلسات و محافل ــ شب‌های دوشنبه محمودرضا بیژنی، قاری و مدرس قرآن در محله ستارخان به آموزش قرآن به علاقه‌مندان می‌پردازد.

مراسم یادبود محمدکاظم محمدزاده در تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه آموزش قرآن محمودرضا بیژنی، قاری و مدرس قرآن کریم، شب گذشته از ساعت ۱۹:۳۰ در محله ستارخان برگزار شد.

جمعی از قاریان حاضر در جلسه به تلاوت قرآن کریم پرداختند و ثواب تلاوت را به روح مرحوم محمدکاظم محمدزاده، پیشکسوت قرآنی کشورمان که دو روز گذشته دار فانی را وداع گفت، اهدا کردند.

محمودرضا بیژنی، مدرس جلسه درباره تلاوت یکی از قاریان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه؛ کسی که خود را بشناسد، تحقیقاً پروردگارش را می‌‏شناسد»، گفت: هر چه بهتر خودمان را بشناسیم، خیلی بهتر می‌توانیم بعضی از کار‌ها را انجام دهیم. متأسفانه از خودمان یا خیلی کم یا اصلاً شناختی نداریم، پس به همین دلیل طبق آیات قرآن باید کسی را مرجع خودمان قرار دهیم.

سپس مسعود بیژنی، قاری ممتاز کشور به تلاوتی از آیات سوره مبارکه طه پرداختند. بعد از تلاوت مسعود بیژنی، محمودرضا بیژنی یکی از خاطرات خود را با مرحوم محمدزاده تعریف کرد.

وی بیان کرد: در سال ۷۹ که آخرین سالی بود که در شهر مشهد سکونت داشتم، در مسابقات سازمان اوقاف شرکت کردم و جزو فینالیست‌های مسابقات بودم. در روز اختتامیه استاد محمدزاده هم حضور داشت. بعد از سلام و احوال‌پرسی به استاد گفتم که قرار است به تهران بروم. استاد یک نکته به بنده گفتند که هیچ وقت فراموش نکردم، آن‌ هم این بود که «سعی کن در زندگی همیشه یک مرشد داشته باشی». آن زمان این موضوع را درک نمی‌کردم و با گذشت زمان منظور استاد را فهمیدم که منظور از مرشد یک راهنما بود.

در پایان، آیات انتهای سوره مبارکه شعرا جمع‌خوانی شد و ثواب تلاوت‌های این جلسه به روح مطهر مرحوم کاظم محمدزاده هدیه شد.

یادآور می‌شود، جلسه آموزش قرآن محمودرضا بیژنی، دوشنبه شب‌ها از ساعت۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در مسجد شهدا واقع در تهران، خیابان ستارخان به سمت صادقیه، بعد از پل ستارخان، جنب ایستگاه آتش‌نشانی، خیابان نیرو، بلوار سازمان آب به سمت شرق برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha