رونمایی از 2 کتاب دوران دفاع مقدس در البرز
کد خبر: 3845572
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

رونمایی از 2 کتاب دوران دفاع مقدس در البرز

گروه فرهنگی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس دو کتاب از جنس ایثار و شهادت در این استان رونمایی شد.

رونمایی از 2 کتاب دوران دفاع مقدس در البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: جنگ تحمیلی بیش از ۳۰ سال است که ‌پایان یافته ولی هنوز حماسه‌آفرینی و ایثار در جبهه عشق و ایثار در بعضی از خانه‌های این مرز و بوم ساری و جاری است.
وی افزود: دفاع مقدس تدبیر و شجاعت و از خودگذشتگی است و اگر این رشادت‌ها را نتوانیم به تصویر بکشیم آیندگان دستشان خالی می‌ماند.
وی با تاکید براینکه باید بتوانیم فرهنگ شهادت و دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم، گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به این موفقیت برسیم و در این حوزه کاستی‌هایی داریم.
وی با تاکید براینکه باید فرایند تولید آثار هنری در حوزه مکتوب، دیداری و شنیداری با محوریت دفاع مقدس افزایش و تداوم یابد، از رونمایی دو کتاب دوران دفاع مقدس در این استان خبرداد و گفت: این دو کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در البرز رونمایی شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کتاب «پرواز سرخ» شرح خاطرات «فاطمه نصیری» معلم دلسوز و فداکار آموزش و پرورش ناحیه سه کرج درمورد همسر شهیدش«برات الله مسکنی» از فرماندهان هشت سال دفاع است و کتاب «پدر به وزن سفر» نیز درد و دلی به زبان شعر است که توسط «زینب عالیانی» فرزند شهید «سعید عالیانی» نوشته شده است.
انتهای پیام

captcha