لزوم دقت متولیان موقوفات در اجرای به موقع نیات واقف
کد خبر: 3844641
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

لزوم دقت متولیان موقوفات در اجرای به موقع نیات واقف

گروه اجتماعی - رئیس اداره تحقیق اوقاف گیلان با بیان اینکه هر متولی باید نسبت به رعایت مصلحت وقف در زمان اجرای به موقع نظر واقف دقت لازم را داشته باشد، گفت: متولیان مکلف هستند از حقوق و موقوفه در مراجع قضایی و غیر قضایی اعم از ثبت و ... دفاع کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، علیرضا میرزایی، رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 2 مهر ماه در دیدار با متولیان موقوفات گیلان که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد، با اشاره به ارزشمند بودن مقوله وقف اظهار کرد: هر موقوفه یک امانت الهی است و از این حیث عمل متولیان در تولیت از موقوفات ارزشمند است.

وی اشراف به وظایف قانونی و قوانین و بخشنامه های امور اوقافی، اجارات و ثبت را از وظایف مهم متولیان برشمرد و افزود: هر متولی باید به متن وقف نامه خود اشراف کامل داشته باشد.

رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه گیلان، هزینه کرد براساس اختیارات و حدود معین شده در وقف نامه، تهیه و تنظیم بودجه موقوفات با توجه به درآمد و تفکیک اموال موقوفه از اموال متولی را از دیگر وظایف متولیان برشمرد و تصریح کرد: متولیان مکلف هستند از حقوق و موقوفه در مراجع قضایی و غیر قضایی اعم از ثبت و ... دفاع کنند.

میرزایی با بیان اینکه هر متولی باید نسبت به رعایت مصلحت وقف در زمان اجرای به موقع نظر واقف دقت لازم را داشته باشد، گفت: تنظیم و تجدید به موقع اجاره رقبات وقفی و وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای نیت وقف بسیار موثر و لازمه تولیت است.

انتهای پیام

captcha