مأموریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فرامسجدی است
کد خبر: 3844101
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

مأموریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فرامسجدی است

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به ظرفیت مساجد و کارکردهای مختلف آن، بیان کرد: مأموریت کانون‌های فرهنگی و هنری فرامسجدی بوده و بسترساز ورود خانواده‌های به مساجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فعالیت 918 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان، گفت: از این تعداد افزون بر 65 درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 45 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد گیلان هستند،‌ افزود: 70 درصد اعضای کانون‌های مساجد کمتر از 40 سال سن دارند؛ ضمن اینکه 12 هزار و 903 نفر از اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به فعالیت‌های تابستانی این کانون‌ها در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت مساجد و ترویج آموزه‌های ایرانی - اسلامی، گفت: 6 هزار و 488 عنوان فعالیت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در فصل تابستان انجام شده است.

رضوانی‌نژاد با اشاره به ظرفیت مساجد و کارکردهای مختلف آن، بیان کرد: ماموریت کانون‌های فرهنگی و هنری فرامسجدی بوده و بسترساز ورود خانواده‌های به مساجد است.

وی با بیان اینکه مساجد ظرفیت خوبی برای تقویت ورزش بین نوجوانان و جوانان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ورزشی از اولویت‌های فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که موجب جذب نسل جوان به این مکان مقدس می‌شود.

این مسئول فرهنگی با تشریح اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حضور وزیر ورزش و جوانان در شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور، خواستار تعامل و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان با کانون‌های مساجد در حوزه برنامه‌های ورزشی شد.

انتهای پیام

captcha