اختتامیه استانی طرح ملی حفظ قرآن در لرستان برگزار شد
کد خبر: 3843469
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
ویژه دانش‎آموزان؛

اختتامیه استانی طرح ملی حفظ قرآن در لرستان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز حافظ قرآن، اختتامیه استانی طرح ملی حفظ قرآن در سالن اجتماعات آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

اختتامیه استانی طرح ملی حفظ قرآن در لرستان برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، جمعه، بیست و نهم شهریور با حضور دویست دانش‌آموز لرستانی حافظ قرآن‌ کریم، اختتامیه استانی طرح ملی حفظ قرآن در سالن اجتماعات آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم، گفت: برای پیدا کردن مسیر زندگی، خداوند متعال پیامبران را مبعوث کرد و ائمه هدی پس‌ از پیامبران بهترین هادیان و راهنمایان برای بشر بودند تا ادامه‌دهنده هدایت انسان باشند.

وی با بیان این‌که بهترین نسخه زندگی بشریت هم کتاب قرآن است، افزود: کتاب قرآن، از طریق وحی بر پیامبر خاتم(ص) نازل شد، قرآن کلام خداست که با هدف هدایت برای انسان نازل شده است.

زینی‌‎وندمقدم ادامه داد: خداوند متعال آسمان‌ها و زمین را خلق کرد ولی باید توجه داشت کره زمین در مقابل عظمت مخلوقات خداوند قطره‎ای‌ است کوچک، وقتی در مخلوقات خداوند مطالعه می‌کنیم می‌بینیم، زمین با گستره آن قطره کوچکی در مقابل اقیانوسی بزرگ است. خداوند پس‌ از خلق آسمان و زمین به خود احسنت نگفت، ولی پس‌ از خلق انسان به خود احسنت گفت و این نشان‌دهنده بزرگی انسان و توانایی فراوان اوست.

وی در ادامه با بیان کرامت انسان اظهار کرد: خداوند متعال انسان را موجودی صاحب عقل، کرامت و اندیشه می‌داند که می‌تواند زمینه تغییرات و پیشرفت را فراهم کند، خدای مهربان و بخشنده برای هدایت انسان، قرآن را فرستاده تا از مسیر هدایت منحرف نشود، قرآن آیین زندگی است، راه بهتر زیستن است و زندگی بر مبنای دستورات قرآن، سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‎کند. قرآن مانند نسخه شفابخش است که انسان باید از آن استفاده کند تا سلامت جسم و روح او فراهم شود.

حجت مؤمنی، سرپرست معاونت پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری مسابقات مختلف را ارائه داد.

انتهای پیام

captcha