اجرای ۱۵۰ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در گیلان
کد خبر: 3843176
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

اجرای ۱۵۰ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از اجری ۱۵۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس گیلان خبر داد و گفت: می‌خواهیم با اجرای این برنامه‌ها یک پیوند میان دفاع مقدس هشت‌ساله با دفاع کنونی برقرار کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، امروز، 27 شهریورماه در نشست خبری کمیته‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گیلان، ضمن گرامیداشت سی‌ونهمین سالگشت پیروزی ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس، اظهار کرد:‌ بزرگداشت هفته دفاع مقدس موجب تبدیل این فرهنگ متعالی به معارف انقلابی می‌شود.

وی با اشاره به فعال‌سازی کمیته‌های هفت‌گانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان از دو ماه گذشته، یادآور شد:‌ معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمود «ملت ایران در اوج مظلومیت دفاع مقدس اسلام و انقلاب را به دنیا صادر کردند» لذا امروز وظیفه داریم با برنامه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی خاص به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان کمیته‌های پیشکسوتان و سمن‌های دفاع مقدس، فرهنگی و هنری، اجتماعی و رسانه، مهندسی و یادمان‌ها، راهیان نور، بانوان و دفاع مقدس و علمی، پژوهشی و اسناد را از جمله این کمیته‌های هفت‌گانه دانست و خاطرنشان کرد:‌ شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است و بالغ بر دو هزار برنامه پیش‌بینی شده است.

بایرامی از اجری 150 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس گیلان خبر داد و گفت:‌ می‌خواهیم با اجرای این برنامه‌ها یک پیوند میان دفاع مقدس هشت‌ساله با دفاع کنونی برقرار کنیم لذا نقش جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بسیار خطیر است و باید با روزهای دفاع مقدس تطبیق داشته باشد.

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان نیز، با بیان اینکه استان گیلان هشت هزار شهید، 22 هزار جانباز و دو هزار و 700 آزاده تقدیم انقلاب کرده است، گفت:‌ 22 شهید مدافع حرم برگی دیگر از افتخارات فرزندان خطه گیلان است.

وی میرزا کوچک جنگلی و شهید سید یونس رودباری را پایه‌گذاران نهضت عاشورایی در گیلان دانست و عنوان کرد:‌ گیلان پنجمین استان پیشتاز در عرصه دفاع مقدس است، اما از حیث فاصله جغرافیایی با جبهه‌ها رتبه یازدهم را داریم که نشان‌دهنده ایثارگری، فداکاری، دلاوری، شجاعت و شهامت گیل‌مردان و گیل‌زنان است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان از برگزاری دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی شرق گیلان در 30 شهریورماه امسال خبر داد و تصریح کرد:‌ سالانه سه یادواره شهدای طلبه و روحانی شرق، غرب و مرکز گیلان با محوریت میرزا کوچک جنگلی برگزار می‌شود.

داوطلب همچنین از برگزاری 170 یادواره شهدا در 16 شهرستان گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود:‌ مسابقات والیبال نشسته جانبازان گیلان نیز به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی از ساخت مستند مادران سه شهید گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ گیلان 13 خانواده سه شهید دارد. همچنین از پنج فیلم کوتاه مستند شهیدان رونمایی خواهد شد. از ظرفیت 45 مدرسه شاهد استان نیز همزمان با آغاز مدارس برای روایتگری یادگاران دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

captcha