اهدای 314 بسته لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت گیلان
کد خبر: 3842603
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

اهدای 314 بسته لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت گیلان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: امسال در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی 314 بسته لوازم التحریر به ارزش 38 میلیون و 685 هزار تومان تهیه شده و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز 25 شهریور ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در استان، اظهار کرد: در راستای رسالت خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان، اجرای نیات واقفان در قالب طرح ویژه های اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: یکی از این طرح ویژه های اجتماعی، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت در قالب تهیه لوازم التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

علیزاده گفت: طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش آموزان بی بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح مانند آموزش و پروش، موسسات خیریه و پرورشگاه ها و اداره بهزیستی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: اجرای این طرح سبب اجرای روشی مشخص برای کمک به دانش آموزان نیازمند شده و از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: امسال در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی 314 بسته لوازم التحریر تهیه شده و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار خواهد گرفت. از این تعداد 175 بسته متعلق به دانش آموزان مقطع ابتدایی و 139 بسته متعلق به دانش آموزان دوره متوسطه است.

علیزاده با بیان اینکه ارزش ریالی بسته های اهدایی 38 میلیون و 685 هزار تومان است، گفت: این بسته ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش آموزان بی بضاعت در 6 شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، رودسر، صومعه سرا، تالش و لاهیجان تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان بیان کرد: موقوفات آقا سیدجنید سیاهکوچه، ناصرقلی خان، حاج صالح نویدی، اسماعیل گواهی، سید جلال الدین اشرف(س)، رضا اسماعیل پور لزرجان، حاج رضا سلیمانی شوئیل، عبدالعلی لنکرانی، آقا سیدابراهیم گوراب زرمیخ، حاج میرزا امان الله حکیم ربانی از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان بی بضاعت دارند.

انتهای پیام

captcha