قرآن سرلوحه تمدن‌سازی اسلامی است
کد خبر: 3839724
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

قرآن سرلوحه تمدن‌سازی اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مسیر تمدن‌سازی اسلامی باید قرآن را سرلوحه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: برای تمدن‌سازی اسلامی باید مسائل فرهنگی و اجتماعی و ساسی و اجتماعی و اخلاقی و رفتاری جامعه براساس قرآن تنظیم شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عصر روز گذشته، 11 شهریورماه در مراسم تجلیل از منتخبین طرح استعدادهای قرآنی استان، با بیان اینکه قرآن نقشه راه زندگی بشر است،‌ اظهار کرد: برای رسیدن به الگوهای سعادت‌زای زندگی فردی و اجتماعی باید به قرآن رجوع کرد.

وی قرآن را کلیدواژه معارف اهل بیت(ع) دانست و افزود: مفاهیم اسلامی همچون معرفت و عرفان و اخلاق بدون قرآن معنا ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه روز به روز شاهد رویش جوانان در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های قرآنی هستیم، تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها نهادینه شود، جامعه به سمت سعادت و تعالی حرکت می‌کند.

این مسئول فرهنگی جوانان و نوجوانان را تشنه معارف و علوم قرآنی دانست و یادآور شد: درخشش استعدادهای قرآنی نشان‌دهنده نهادنیه شدن فرهنگ دینی و قرآنی در بین خانواده‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگی قرآنی از قرائت و تلاوت به سمت تدبر در تفسیر و مفاهیم، تصریح کرد: بی‌تردید خیرات و برکات نشات گرفته از پرتو قرآن جامعه را متعالی جامعه کرد.

مهدوی اهل بیت(ع) را قرآن ناطق دانست و اضافه کرد: استعدادهای قرآنی به ویژه جوانان و نوجوانان باید زمینه درک مفاهیم قرآنی را در خود ایجاد و به معنای واقعی کلمه به دستورات خدا عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مسیر تمدن‌سازی اسلامی باید قرآن را سرلوحه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: برای تمدن‌سازی اسلامی باید مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و رفتاری جامعه براساس قرآن تنظیم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورشعبانعلی، رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان نیز، با بیان اینکه طرح استعدادهای قرآنی در سال 95 از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور اجرایی شده است، اضافه کرد: طرح مذکور طی دو دوره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 45 نفر از جوانان و نوجوانان گیلانی برگزیده مرحله نخست طرح شدند، گفت‌: این مرحله طی سه سال برگزار شد و استعدادهای قرآنی برای دوره دوم انتخاب شدند و در کلاس‌های این دوره شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha