برگزاری نشست «نقش زنان در عاشورای حسینی»
کد خبر: 3839675
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

برگزاری نشست «نقش زنان در عاشورای حسینی»

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان از برگزاری نشست «نقش زنان در عاشورای حسینی» با محوریت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف خبر داد و گفت: این نشست در رشت برگزار می‌شود.

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، محرم را یادآور بزرگترین حماسه بشریت دانست و اظهار کرد: حماسه عاشورا تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه یک مکتب و دانشگاه است.

وی یکی از مهم‌ترین مبانی قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: با توجه به اینکه مردم اطاعت خدا را رها کردند و به اطاعت شیطان رفتند، امام حسین(ع) قیام کرد تا امر به معروف و نهی از منکر را عملی کنند و فساد در جامعه اسلامی فراگیر نشود.

معاون جهاددانشگاهی استان، امر به معروف و نهی از منکر را یک پیام جهانی، فرازمانی و فرامکانی دانست و گفت: باید از ماه محرم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی و قرآنی خودمان استفاده کنیم.

فرختار عفاف و حجاب را یکی از شعائر دین اسلام دانست و بیان کرد: امروز فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یک فرهنگ متعالی از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته؛ لذا نیازمند امر به معروف و نهی از منکر در این راستا هستیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب باید با استفاده از روش‌های منطقی، علمی و خلاقانه صورت بگیرد، یادآور شد‌: باید بتوانیم الگوی زن مسلمان را به جامعه معرفی کنیم و به تبیین ریشه‌های فرهنگی، تمدنی و الهی عفاف و حجاب بپردازیم.

این مسئول فرهنگی از برگزاری نشست «نقش زنان در عاشورای حسینی» با محوریت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف خبر داد و گفت: این نشست از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان ساعت 11 صبح فردا، 13 شهریورماه در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha