رسالت اصلی روحانیت پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید است
کد خبر: 3839509
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

رسالت اصلی روحانیت پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید است

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری گیلان رسالت اصلی روحانیت را پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید دانست و گفت: وضعیت امروز جامعه ایجاب می‌کند تا با حضور موثر و فعال در فضای مجازی، نقشه‌های رقبا را که در اندیشه تسخیر ذهن و روح جوامع هستند، خنثی کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان امروز، 11 شهریورماه در جمع روحانیون و ائمه جماعات واحدهای قضایی استان که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به تمامی دوستداران و محبان اهل بیت(ع) تسلیت گفت و اظهار کرد:‌ باید از فرصت دهه محرم استفاده کنیم و برای ترویج فرهنگ عاشورایی قدم‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و گردش وسیع اطلاعات در دنیای امروز، عنوان کرد: روحانیون و مبلغان باید در راستای به‌روزآوری معلومات و دانش خود متناسب با نیازهای امروز جامعه و نسل جوان تلاش کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان رسالت اصلی روحانیت را پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید دانست و گفت: وضعیت امروز جامعه ایجاب می‌کند تا با حضور موثر و فعال در فضای مجازی نقشه‌های رقبا را که در اندیشه تسخیر ذهن و روح جوامع هستند، خنثی کنیم.

خلیلی با بیان اینکه «ارشاد» و «تبلیغ» بزرگترین و سخت‌ترین مسئولیتی است که بر عهده روحانیت گذاشته شده است، افزود: اولین متولیان ارشاد و تبلیغ و کار فرهنگی، انبیای الهی بودند که این بار سنگین را به دوش کشیدند و ما ادامه‌دهنده راه آنان هستیم.

وی کار فرهنگی را ایجاد یک جوشش و حرکت درونی دشوار در وجود بشر عنوان و تصریح کرد: شوراندن انسان علیه نفس خود یک هنر است که بر دوش روحانیت و مبلغان دینی نهاده شده است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه در عصر حاضر باید از طریق برهان و استدلال، انسان‌ها را قانع کرد، گفت: اولین قدم در کار فرهنگی نه مواجهه با احساسات و عواطف مقطعی و زودگذر، بلکه اقناع عقل بشر است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مطالعه و مجهز شدن به دانش روز و توجه به سیره امامان معصوم(ع) در مدارا و مهربانی با مردم، خاطرنشان کرد: هرچه عقل انسان‌ها شکوفاتر شود، فطرت آنان بیشتر پذیرای حقیقت گشته و دل‌های آنان آرام می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha