همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۲ امامزاده زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3839437
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۲ امامزاده زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در ۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه زنجان برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در 32 امامزاده استان زنجان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی، در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای کشور برگزار می‌شود.
 
وی تعداد امامزادگان برای برگزاری این آیین را 32 مورد برشمرد و گفت: آیین سوگواری شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.
 
مدیرکل اوقاف زنجان پیام این اجتماع عظیم را انتظار و آماده‌باش برای ظهور منجی عالم بشریت و پیام مبارزه با استکبار جهانی اعلام کرد.
 
وی با اشاره به حضور ۳۴ مبلغ در خیمه‌های معرفت از اول محرم، گفت: این مبلغان در راستای فرهنگ‌سازی وقف و پاسخ‌گویی به شبهات در بقاع متبرکه و امامزادگان استان مستقر می‌شوند.
 
جنتی ادامه داد: برگزاری خیمه‌های معرفت در جوار بقاع شاخص استان و همایش رهروان زینبی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌ها در ایام محرم در استان زنجان است.
 
وی گفت: همایش رهروان زینبی با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، قرائت میثاق‌نامه خواهران که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی ویژه بانوان اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha