شهدا الگوهای حیات و نشاط و اقتدار جامعه در همه دوران‌ها هستند
کد خبر: 3839166
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

شهدا الگوهای حیات و نشاط و اقتدار جامعه در همه دوران‌ها هستند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان شهدا را الگوهای حیات و نشاط و اقتدار جامعه در همه دوران‌ها دانست و خاطرنشان کرد:‌ کسانی که از ویژگی‌های شهدا برخوردار باشند برای نسل‌ها الگو هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 10 شهریورماه در دیدار با خانواده شهید «حاج محمود قلی‌پور»، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را احیای ارزش‌ها دانست و اظهار کرد: تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا تجلیل و تکریم از ارزش‌هاست.

وی با بیان اینکه فضائل اخلاقی شهدا قابل تسری به آحاد جامعه است، افزود:‌ شهدا برای رضای خدا حرکت کردند و هر کسی که برای رضای خدا گام بردارد، جاویدالاثر خواهد شد.

امام جمعه رشت شهدا را مطیع رهبر زمان خود دانست و گفت:‌ یکی از مشکلات بزرگی که تاریخ اسلام بعد از رسول‌الله(ص) با آن مواجه بود، عدم اطاعت‌پذیری نسبت به جانشین پیامبر و نداشتن رفتار ولایتمدارانه است، اما شهدای ما ولایتمدار بودند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان  اینکه شهدا دلداده دین و ارزش‌های اسلامی بودند، تصریح کرد:‌ انسان‌ها روزی به دنیا می‌آیند و روزی  از دنیا می‌روند، اما شهدا درد دین خدا را داشتند و دین خدا را یاری کردند لذا امروز بعد از گذشت 33 سال از شهادت سردار قلی‌پور همچنان یاد و نامش در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهدا برای خدمت به مردم فداکاری کردند، متذکر شد:‌ ایثار بزرگترین ویژگی شهداست و شهدا ذوب در اسلام بودند و هر کسی ذوب در اسلام شود خود را فدای اسلام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان شهدا را الگوهای حیات و نشاط و اقتدار جامعه در همه دوران‌ها دانست و خاطرنشان کرد:‌ کسانی که از ویژگی‌های شهدا برخوردار باشند برای نسل‌ها الگو هستند و نامشان فراموش‌شدنی نخواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ امروز قدردان صبر و صلابت و استقامت خانواده‌های شهدا هستیم که در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی ماندند و پشتوانه رهبری شدند.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، دیدار با خانواده‌های شهدا را مایه مباهات جامعه به ویژه مسئولان دانست و یادآور شد:‌ یکی از مهمترین مولفه‌های اساسی و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب و استمرار مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی شهدا هستند.

وی با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب متاثر از رشادت‌ها و فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهیدانی همچون سردار قلی‌پور است، عنوان کرد:‌ با وجود چنین جوانانی بود که توانستیم هشت‌سال در مقابل صدام که تحت حمایت استکبار جهانی بود مقاومت کنیم و به یک پیروزی سرافرازانه نائل شویم لذا تداوم این عزت و بزرگی و اقتدار نیز در گرو پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های شهداست.

استاندار گیلان از شهدا به عنوان اسوه‌های خدمت خالصانه و صادقانه و مردمی یاد کرد و گفت:‌ همگان باید نسبت به تاسی از سیره و اندیشه والای شهدا برای خدمت‌رسانی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

زارع تاثیرگذاری شهدا را فراتر از همه زمان‌ها و مکان‌ها دانست و خاطرنشان کرد:‌ متولیات جامعه باید زندگی شهدای شاخص را معرفی کنند تا گامی موثر در مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه برداشته شود.

انتهای پیام

captcha