اجرای موفق طرح «ناظر»/ برخورد با کشف حجاب بدون وقفه ادامه دارد
کد خبر: 3838404
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴

اجرای موفق طرح «ناظر»/ برخورد با کشف حجاب بدون وقفه ادامه دارد

گروه اجتماعی - جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به اجرای موفق طرح «ناظر» در راستای مقابله با بی‌حجابی، گفت: طرح مذکور در راستای برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب در سطح جامعه در حال اجراست و بدون وقفه ادامه می‌یابد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سردار ایوب سلیمانی،‌ جانشین فرماندهی نیروی انتظامی امروز، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در استان‌های شمالی، اظهار کرد: طرح سالم‌سازی دریا از جمله طرح‌هایی است که همه‌ساله در خطه شمال کشور اجرا می‌شود لذا امسال هم با توجه به تقارن ماه محرم با آخرین ماه فصل تابستان و پیش‌بینی افزایش مسافرت‌ها، نیروی انتظامی در ابعاد مختلف مسئول برقراری نظم و تامین امنیت است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سالم‌سازی دریا ظرفیت‌سازی خوبی انجام گرفته و اکنون بیش از دوسوم طرح اجرا شده که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته می‌توانستیم وضعیت بهتری در اجرای طرح مذکور داشته باشیم،‌ اما علیرغم هماهنگی‌ها برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود به‌خوبی عمل نکردند.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به کاهش آمار مغروقین در شمال کشور، گفت: در سال جاری تاکنون در استان گیلان 21 نفر غرق شده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش تعداد مغروقین مواجه بودیم.

سلیمانی با بیان اینکه تاکنون 990 نفر از افرادی که در معرض غرش شدن بودند نجات یافتند، تصریح کرد: 76 درصد غرق شدن‌ها در شب و هنگام مواج بودن دریا رخ داده است.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش 12 درصدی جان‌باختگان حوادث جاده‌ای و معابر شهری در گیلان در کنار افزایش مسافرت‌ها هستیم، اضافه کرد: از همکاری مسئولان و رانندگان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به اجرای موفق طرح «ناظر» در راستای مقابله با بی‌حجابی، تصریح کرد: طرح مذکور در راستای برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب در سطح جامعه در حال اجراست که در مرحله اول در سطح خودرویی و از هفته آینده هم در سطح ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرا می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: طرح «ناظر» در شمال کشور موفقیت 35 درصدی داشته که در سایر استان‌ها براساس ارزیابی‌های به عمل آمده تا 90 درصد هم موفق بوده‌ایم و لذا طرح بدون وقفه ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، گفت: طی هماهنگی‌های انجام گرفته در راستای برقراری امنیت، پلیس در ایام ماه محرم به صورت شبانه‌روزی در کنار عزاداران حسینی حضور دارد و در راستای نظم دادن به فعالیت هیئت‌ها و عدم تزاحم برای مردم فعالیت می‌کند.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش، تصریح کرد: عربده‌کشی در مکان‌ها‌ی عمومی و زور و بازو نشان دادن و تعرض به مال و اموال و ناموس مردم یکی از مواردی است که به شدت توسط پلیس برخورد می‌شود و در هر کجایی که با این پدیده مواجه شویم، از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با این افراد استفاده می‌کنیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد:‌ پلیس دو رسالت کلی برای بخش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها دارد و برای اینکه بتواند با قانون‌شکنان و متعرضان به آرامش جامعه برخورد مناسب و به‌موقع و قاطع داشته باشد، با صلابت و اقتدار عمل می‌کند.

وی کلانتری‌ها را پل ارتباط نیروی انتظامی با مردم دانست و یادآور شد: با تقویت زیرساخت‌ها از جمله امکانات و خودروها، فناوری‌های نوین و هوشمندسازی به‌دنبال ارائه خدمات با سرعت و کیفیت هستیم.

انتهای پیام

captcha