قانون امر به معروف، زیباترین قانون در جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3838292
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

قانون امر به معروف، زیباترین قانون در جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه عاشورا تجلی ایثار و شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر بالاترین،‌ بهترین و زیباترین قانون در جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن کربلایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان امروز، 6 شهریورماه در نشست با نمایندگان این ستاد در سازمان‌ها،‌ نهادها و ادارات دولتی استان، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه سنگین دانست و اظهار کرد: نباید انجام امر به معروف و نهی از منکر را تنها یک وظیفه سازمانی بدانیم.

وی با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان در دوران هشت‌سال دفاع مقدس و مقابله با منکر، افزود: امروز عرصه فرهنگ نیازمند به ایثارگری است و براساس فرمان رهبر انقلاب به‌عنوان فرمانده کل قوا اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مجاهدت را آغاز کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی دشمن علیه انقلاب و نظام، بیان کرد: همانگونه که رهبری فرمودند،‌ دشمن دیگر وارد عرصه نظامی با جمهوری اسلامی نخواهد شد، اما جنگ با تجهیزات فرهنگی همچنان ادامه دارد. متأسفانه برخی از مسئولان نسبت به بیانات رهبر انقلاب در غفلت هستند.

کربلایی رواج پدیده بدحجابی را در جامعه نگران‌کننده دانست و گفت:‌ تنها ناجا مسئول برخورد با افراد بدحجاب و بی‌حجاب نیست، بلکه 23 دستگاه فرهنگی و قضایی نیز مسئولیت دارند. در این راستا شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان‌ها آماده اجرای مطالبه رهبری و دستورالعمل دولت در این عرصه باشند.

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و اضافه کرد: مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به یکدیگر وظیفه دارند و اگر مؤمن واقعی هستیم باید در اجرای این وظیفه دینی و الهی اهتمام بورزیم تا محیط اجتماعی ما تطهیر شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان این ستاد را یک نهاد فرهنگی دانست و گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نیز قانونی هستند و باید توجه ویژه‌ای نسبت به امر حجاب به‌عنوان یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی داشته باشند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را پاسخگویی به وصیتنامه‌های شهدا دانست و یادآور شد: امروز تیرهای فتنه فرهنگی دشمنان سینه‌های نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده و ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجم بایستیم.

کربلایی با بیان اینکه عاشورا تجلی ایثار و شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر بالاترین،‌ بهترین و زیباترین قانون در جمهوری اسلامی است و امورات را ساماندهی می‌کند؛ لذا باید از فضای محرم و صفر برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha