وجود 3174 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر در گیلان
کد خبر: 3829960
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

وجود 3174 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر در گیلان

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود سه هزار و 174 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر در استان گیلان، گفت: باید تلاش شود جامعه شاهد و و ایثارگر هرچه بیشتر با قرآن و مفاهیم قرآنی انس بگیرند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز،‌ 3 مردادماه در شورای تخصصی قرآن این نهاد، شهدا را تربیت‌شدگان مکتب قرآن و معارف اسلامی دانست و اظهار کرد: رزمندگان ما قبل از شهادت زمزمه قرآن و شهادتین بر لب داشتند.

وی انس با قرآن را منشا بسياری از خيرات و بركات در زندگی دنيوی و اخروی انسان دانست و افزود: باید تلاش شود جامعه شاهد و و ایثارگر هرچه بیشتر با قرآن و مفاهیم قرآنی انس بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در آستانه برگزاری مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر هستیم، اضافه کرد:‌ این نشست به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در بین خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با هدف ایجاد زمینه برای یادگیری، تلاوت، فهم و تدبر در قرآن و بهره‌مندی از دستوران قرآن و معارف اهل بیت(ع) تشکیل شده است.

پاکاری با اشاره به وجود سه هزار و 174 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر در استان گیلان، خاطرنشان کرد: استان گیلان در مسابقات کشوری قرآن شاهد و ایثارگر سال‌های 94 و 95 رتبه چهارم، سال 96 رتبه سوم و سال 97 رتبه دوم را کسب کرد و لذا امیدواریم برای سال‌های 98 و 99 نیز چشم‌انداز خوبی وجود داشته باشد.

وی در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مختص نهاد بنیاد شهید ندانست و تصریح کرد:‌ برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید باید با سایر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود و از ظرفیت فرهنگ غنی ایثار و شهادت در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه استفاده کنیم.

این مسئول فرهنگی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را مصداق بارز و عینی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و یادآور شد:‌ امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را بین آحاد جامعه تسری دهیم، زیرا نسبت به فرهنگ عمومی مسئولیت داریم و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در خدمت فرهنگ عمومی جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha