۱۰ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود
کد خبر: 3829761
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

۱۰ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه ۱۰ موزه دفاع مقدس در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: افق ما این است که سال ۱۴۰۰ موزه دفاع مقدس گیلان به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امروز،‌ 2 مردادماه در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس استان گیلان در رشت، اظهار کرد:‌ در حال حاضر 15 موزه دفاع مقدس در 15 استان داریم و در همه استان‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 موزه دفاع مقدس در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد:‌ موزه دفاع مقدس در استان‌های باقی مانده یا در حال طراحی و یا در حال اجراست. گیلان از جمله استان‌هایی است که موزه دفاع مقدس آن در حال اجراست.

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ضمن قدردانی از استانداری و نماینده ولی‌فقیه در استان، شهرداری رشت و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه قدس گیلان، اظهار کرد:‌ با همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها موزه دفاع مقدس گیلان به عنوان یک اقدام فرهنگی به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کارگر با اشاره به عقب‌ماندگی گیلان نسبت به استان‌های هم‌تراز خود در امر موزه دفاع مقدس، بیان کرد:‌ نیازمند مساعدت شهرداری و اعضای شورای شهر رشت هستیم، زیرا این مجموعه فرهنگی جزو لوازم شهر رشت و استان گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان هشت‌هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، متذکر شد:‌ گیلانیان چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و امروز در عرصه دفاع از حرم و دفاع از وطن جزو پیشتازان بوده‌اند و لذا موزه دفاع مقدس حق گیلان  است.

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خواستار رفع عقب‌ماندگی گیلان و سرعت بخشیدن به روند اجرایی پروژه مذکور شد و اظهار کرد: افق ما این است که سال 1400 موزه دفاع مقدس گیلان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

captcha