امیدوار کردن مردم؛ اصلی‌ترین توصیه رهبر انقلاب
کد خبر: 3828286
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

امیدوار کردن مردم؛ اصلی‌ترین توصیه رهبر انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب بر امیدآفرینی، گفت: امیدوار کردن مردم و توجه به دردها و رنج‌های آنان اصلی‌ترین توصیه رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه بود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 28 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد:‌ امیدوار کردن مردم و توجه به دردها و رنج‌های آنان اصلی‌ترین توصیه رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه بود.

وی با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب بر امیدآفرینی، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با ایجاد یاس و ناامیدی از طریق دوستان نادان داخلی می‌خواهند مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کنند، اما نقشه‌های دشمنان راه به جایی نمی‌برد و روز به روز شاهد رویش جوانان انقلابی هستیم و مایه افتخار ماست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان وضعیت مسکن را بسیار نابسامان دانست و تصریح کرد:‌ با حقوق‌های کم کارمندی و کارگری حتی تا 50 سال دیگر هم نمی‌توان صاحب خانه شد لذا دولت موظف است مسکن ارزان‌قیمت برای مردم ایجاد کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نیازمند رونق تولید در بخش‌های مسکن و ساختمان به ویژه در زمینه صادرات محصولات فنی، مهندسی و ساختمانی هستیم، عنوان کرد:‌ دولت باید برنامه ویژه‌ای برای انبوه‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد تا از این طریق بخشی از مشکل مسکن را حل کند.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از دولت انگلیس به عنوان خبیث، ادامه داد: زمانی که انگلیس ایران را اشغال کرده بود، مردم ما دچار فقر و گرسنگی بودند. به دنبال قرارداد ننگین 1919 و تسلط انگلیس بر ارتش و خزانه‌داری ایران، ایران بزرگ و با عظمت مانند یک روستا شده بود، اما امروز با عزت و اقتدار در مقابل استکبار جهانی و نظام سلطه ایستادگی می‌کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به کارشکنی انگلیس در عدم فروش نفت ایران به دنبال ملی شدن صنعت نفت، خاطرنشان کرد:‌ جنایت‌های انگلیس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان ادامه داشته و در ماجرای فتنه 88 شاهد خباثت‌های دشمن بودیم.

وی با بیان اینکه در سال 88 دشمن از غفلت دوستان نادان داخلی برای آتش زدن مسجد و پرچم سیدالشهدا(ع) استمداد گرفت، گفت: حامیان فتنه هیچ کدام توبه نکردند، اما هنوز عده‌ای نادان در جامعه هستند که می‌خواهند چهره نگون‌بخت فتنه‌گران و حامیانشان را سفید نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان توقف نفتکش ایران توسط دولت انگلیس را نمونه جدید از خباثت دشمن علیه انقلاب دانست و افزود:‌ مقام معظم رهبری در مقابل این اقدام موضع‌گیری شفافی دارند و دشمنان باید منتظر پاسخ ایران باشند. امروز کسی جرات ندارد در آب‌های آزاد ایران جولان دهد و از مقابله به مثل ایران می ترسند.

امام جمعه رشت در ادامه به راهکارهای تربیت فرزندان از نگاه دین اسلام، قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: نخستین راهکار محبت به کودک است، اما این محبت نباید از حد اعتدال خارج شود.

وی با بیان اینکه محبت غیر معقول به فرزندان موجب می‌شود در آینده نتوانند از عهده مسئولیت‌ها به خوبی برآیند و سختی‌های زندگی را تحمل کنند، متذکر شد: محبت افراطی و غیر معقول موجب می‌شود فرزند از خودراضی بزرگ شود.

آیت‌الله فلاحتی همچنین بر مساوی دیدن پدر و مادر نسبت به فرزندان تاکید کرد و یادآور شد: دوگانه دیدن فرزندان توسط والدین موجب پرخاشگری بین فرزندان و بی‌توجهی به پدر و مادر می‌شود.

انتهای پیام

captcha