روحانیون و مبلغان تهدید سواحل را به فرصتی برای نشر دین تبدیل کنند
کد خبر: 3827138
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

روحانیون و مبلغان تهدید سواحل را به فرصتی برای نشر دین تبدیل کنند

گروه اجتماعی - رئیس تبلیغات اسلامی گیلان بزرگترین هنر روحانیون و مبلغان را تبدیل تهدید سواحل به فرصت طلایی برای نشر دین دانست و بیان کرد: متاسفانه به جای اینکه فرصت سواحل و ظرفیت حضور گردشگران دیده شود، به عنوان تهدید به آن نگریسته می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق دوستار،‌ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت امروز، 23 تیرماه در نشست توجیهی پروژه فرهنگی و تبلیغی سواحل، با بیان اینکه تبلیغ دین و تبیین آموزه‌های اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است، اظهار کرد: تبلیغ دین هیچگاه محصور در مکان و زمان و ابزار خاصی نبوده، بلکه مبلغان دینی از گذشته تاکنون از هر فرصتی برای تبیین معارف اسلام بهره برده‌اند.

وی با بیان اینکه منبر یکی از موثرترین و قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغ دین محسوب می‌شود،‌ تصریح کرد: البته هنوز هم با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، منبر جایگاه خاصی در بین مردم دارد،‌ اما با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از ابزارهای جدید رسانه‌ای و تبلیغاتی به خصوص فضای مجازی، ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در کنار سایر روش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس تبلیغات اسلامی رشت سواحل و تفرجگاه‌ها را یک فرصت ارزشمند برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی برشمرد و افزود: در راستای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تفریحات سالم و بانشاط در جامعه، باید برنامه‌ریزی مدون فرهنگی و تبلیغی در سواحل انجام شود تا تامین‌کننده نیاز مخاطبین براساس آموزه‌های دینی باشد.

دوستار با تشریح اهداف برگزاری این نشست، یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سال جاری تلاش شده با مدیریت واحد فرهنگی و اجتماعی و ایجاد هم‌افزایی بین دستگا‌های متولی امر فرهنگ و گردشگری در سواحل از ظرفیت‌های روحانیون مستقر استفاده شود.

وی برنامه‌ها و فعالیت‌های پروژه فرهنگی و تبلیغی سواحل را برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب و امن در جهت‌دهی و مدیریت شادی‌ها براساس آموزه‌های دینی و ترویج و نشر معارف دینی و فرهنگ اسلامی توسط مبلغین اعزامی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای این پروژه خواهد بود.

رئیس تبلیغات اسلامی رشت بزرگترین هنر روحانیون و مبلغان را تبدیل تهدید سواحل به فرصت طلایی برای نشر دین دانست و بیان کرد: متاسفانه به جای اینکه فرصت سواحل و ظرفیت حضور گردشگران دیده شود، به عنوان تهدید به آن نگریسته می‌شود و لذا باید با ظرافت و زیبایی و روی گشاده و آغوشی باز تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام

captcha