پوشش بانوان نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدنی است
کد خبر: 3826957
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

پوشش بانوان نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدنی است

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی املش گفت: پوشش بانوان در گذر تاریخ نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدنی است٬ زنان ایرانی پوشش محکم‌تر و کامل‌تری از زنان غربی دارند و این امر نشانگر ارزش والای بانوان مسلمان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی املش، عصر روز گذشته، 22 تیرماه در همایش عفاف و حجاب که در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجوب حجاب و عفاف برای زنان٬ وجود تفاوت بین زن و مرد است. در حقیقت حجاب٬ باعث تقویت شخصیت زنان شده و جایگاه آن‌ها را در جامعه ارتقا می‌بخشد به طوریکه جامعه با بانوان محجبه به عنوان یک انسان شایسته و نمونه برخورد کرده و با بانوان غیرمحجبه با در نظر گرفتن زیبایی آن‌ها٬ با آن‌ها برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با اشاره به پوشش بانوان در گذر تاریخ افزود: پوشش بانوان در گذر تاریخ نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدنی است٬ زنان ایرانی پوشش محکم‌تر و کامل‌تری از زنان غربی دارند و این امر نشانگر ارزش والای بانوان مسلمان است.

وی بیان کرد: تردیدی نیست که یکی از عوامل مهم در تشکیل و استحکام خانواده رعایت حجاب و عفاف است چون اگر در جامعه حجاب کاملاً رعایت شود بنیان خانواده از ثبات و استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و با مستحکم شدن کانون خانواده بانوان از محبت و حمایت روحی و عاطفی همسران خود برخوردار می‌شوند.

جانعلی پور با بیان اینکه حجاب و عفاف ضامن سلامتی خانواده است٬ تصریح کرد: در پرتو رعایت حجاب اسلامی است که نهاد یک خانواده تشکیل می شود و استحکام لازم را پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان املش افزود: زنان ایرانی تلاش کنند تا با رعایت حجاب اسلامی٬ خود را از گزند بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ کرده و حافظ خون شهدایی باشند که برای حفظ امنیت خانواده‌ها٬ از جان خود گذشتند.

انتهای پیام

captcha