اعزام 35 گروه جهادی به مناطق محروم گیلان
کد خبر: 3826798
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
تابستان امسال صورت می‌گیرد؛

اعزام 35 گروه جهادی به مناطق محروم گیلان

گروه اجتماعی - مسئول بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه 35 گروه جهادی در قالب چهارهزار و 500 نفرروز در تابستان امسال به مناطق محروم گیلان اعزام می‌شوند، گفت: این فعالیت‌ها در تمام فصول سال جریان دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ مرتضی نورسته،‌ مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان امروز،‌ 22 تیرماه در نشست با اصحاب رسانه،‌ با بیان اینکه اردوهای جهادی از سال 87 در استان گیلان شکل گرفته است، اظهار کرد: 35 گروه جهادی در قالب چهارهزار و 500 نفرروز در تابستان امسال به مناطق محروم گیلان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهادگران در بخش دانشجویی مربوط به یک فصل نیست، گفت: دانشجویان جهادگر در تمام فصول سال با برپایی این اردوها در جهت محرومیت‌زدایی و آبادانی ایران اسلامی گام برمی‌دارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان كمک به سازندگی، محرومیت‌زدایی، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی و انجام طرح‌های فرهنگی و آموزشی را از اهداف اردوهای جهادی عنوان کرد.

نورسته با بیان اینکه از سال 94 جزو معدود استان‌هایی بودیم که در حوزه حاشیه‌نشینی شروع به فعالیت‌های جهادی کردیم،‌ ادامه داد: در شهرستان رشت در مناطق سلیمانداراب، سیاه‌اسطلخ، عینک و... اردوهای جهادی حاشیه‌نشینان شهرها برگزار شده است.

وی حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و عمرانی را از عرصه‌های مورد فعالیت دانشجویان جهادگر عنوان کرد و افزود: آبرسانی، بهسازی چشمه‌ها، ساخت مخزن و لوله‌گذاری،‌ برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان، اکران فیلم، برگزاری یادواره‌ها و سوگواره‌ها، تجهیز کتابخانه‌های روستایی، اجرای برنامه‌های دینی همچون جشن تکلیف، برگزاری مسابقات آشپزی، شناخت آسیب‌های اجتماعی و... از فعالیت جهادگران در مناطق محروم است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به تحویل 10 واحد مسکن محرومین، گفت: جشن شکرانه این واحدهای مسکونی در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام

captcha