مردان به اندازه زنان در عفاف و حجاب سهیم هستند/ هزینه سنگین تهیه چادر
کد خبر: 3824934
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

مردان به اندازه زنان در عفاف و حجاب سهیم هستند/ هزینه سنگین تهیه چادر

گروه اجتماعی - معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردان نیز به اندازه زنان در عفاف و حجاب سهیم هستند،‌ گفت: در موضوع عفاف و حجاب اگر به تنهایی به موضوع حجاب زنان بپردازیم،‌ ظلم به عفاف و حجاب است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سرهنگ حسین مصطفی‌پور،‌ معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان امروز،‌ 15 تیرماه در جمع خبرنگاران،‌ ازهم‌پاشیدگی بنیان خانواده را ترفند دشمن برای مقابله با انقلاب دانست و گفت: رعایت عفاف و حجاب موضوع حیاتی در حفظ انقلاب و کشور است.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، تصریح کرد: موضوع عفاف و حجاب شیوه و هدف تمام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید قرار گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اينکه 15 لغایت 21 تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است، تصریح کرد: در واقعه سال 1315 مسجد گوهرشاد بود که با دستور کشف حجاب توسط رضاشاه تعداد بسیاری از مردم مومن به مخالفت با این دستور برخاستند و شهید شدند.

مصطفی‌پور هفته عفاف و حجاب را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت بنیان خانواده بیان کرد و متذکر شد: یکی از مهمترین توصیه‌های شهدا حفظ عفاف و حجاب و الگوبرداری از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ و عفاف، یادآور شد: جوانان در آماج حملات فضای سايبری و مجازی دشمنان قرار دارند لذا نباید از این فضا غافل شد، زیرا جوانان امروز شبهات زیادی دارند که باید به صورت علمی به آنها پاسخ داده شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان شعار این هفته را «عفاف و حجاب؛ میراث ایرانی و گرایش جهانی» بیان کرد و گفت: هر روز این هفته شعار و عنوان خاصی با محوریت عفاف و حجاب درنظر گرفته شده است.

مصطفی‌پور حضرت معصومه(س) را الگوی عفاف و حجاب برای دختران و زنان جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: بانوان با بهره‌گیری از سیره عملی حضرت معصومه(س) می‌توانند مسیر درست زندگی خود را طی کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در گیلان، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب با نگاه تولید و اشتغال، اجتماع بانوان محجبه و نشست‌هایی با موضوع حادثه گوهرشاد از جمله این برنامه‌هاست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم استان نسبت به رعایت عفاف و حجاب توسط مسافران و گردشگران مطالبه جدی دارند، تاکید کرد: باید در این موضوع نگاه همه‌جانبه داشته باشیم،‌ زیرا عفاف صرفا مختص بانوان نیست، بلکه حفظ پاکدامنی و عفت شامل مردان نیز می‌شود لذا در موضوع عفاف و حجاب اگر به تنهایی به موضوع حجاب زنان بپردازیم،‌ ظلم به عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه مردان نیز به اندازه زنان در عفاف و حجاب سهیم هستند،‌ بر لزوم برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی درخصوص عفاف و حجاب با هدف پاسخگویی به شبهات جوانان تاکید کرد.

مصطفی‌پور خواستار اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه مد و لباس شد و عنوان کرد: یک بانوی محجبه برای تهیه چادر باید متحمل هزینه سنگین شود و این یک مطالبه عمومی از مسئولان امر است تا زمینه ترویج فرهنگ حجاب را فراهم کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گيلان با اشاره به بالا بودن قیمت چادر و عدم حمایت از تولیدکنندگان پوشاک و کارخانجات تولیدکننده، اضافه کرد:‌ وارد کردن چادر از کشورهایی مانند ژاپن و کره درست نیست.

انتهای پیام

captcha