حضرت علی‌اصغر(ع) نماد مقاومت و وحدت اسلامی است
کد خبر: 3824498
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

حضرت علی‌اصغر(ع) نماد مقاومت و وحدت اسلامی است

گروه فرهنگی- رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: فراموش نکنیم که حضرت علی‌اصغر(ع) نماد مقاومت و وحدت اسلامی است و بر این اساس این مجمع با طرحی جهانی راه‌اندازی شد.

حضرت علی‌اصغر(ع) نماد مقاومت و وحدت اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، صادق رمضانی رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، امروز 13 تیرماه در نشست مسئولین مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) که در تالار قدس کتابخانه آستان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مجمع جهانی با طرح جهانی راه‌اندازی شد تا ابعاد جهانی این حضور را مطرح کند. آنچه که در سال‌های گذشته تاکنون اجرا شد از روضه‌ها تا مراسم‌های مختلف درباره حضرت علی‌اصغر(ع) چه در ایران و چه در کشورهای مختلف، بخش بسیار اندکی از آن چیزی است که مورد توجه مجمع جهانی است و برای آن تبیین و تعریف شده‌است.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست برای مسئولین ستاد‌ها در کشورهای مختلف این است که به مفهوم جهانی این موضوع توجه داشته‌باشیم. نباید حضرت علی‌اصغر(ع) را در محدوده یک کشور و مذهب تصغیر کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: حداقل اقداماتی که تاکنون طی چندسال اخیر صورت گرفته‌است، موجب توجه دشمنان اسلام، دشمنان شیعه و همچنین توجه صهیونیسم جهانی به صورت خاص به این موضوع شده‌است. باعث شده که سیستم‌های جهانی که به دنبال تقابل با اسلام باشند، مراکز خود را فعال کنند و در این زمینه همایش جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) را به صفر کاهش دهند. لذا امسال و سال‌های آینده این همایش‌ها و این حضور مردمی را باید با قوت و انسجام بیشتری دنبال کنیم و فراموش نکنیم که علی‌اصغر نماد مقاومت و وحدت اسلامی است.
رمضانی با اشاره به اینکه آنچه که به عنوان نیرو در خط مقاومت شاهد آن هستیم همه از برکات کربلا و شهدا است، گفت: سهم حضرت علی‌اصغر(ع) بدون شک فراوان است. توصیه ما به این همایش و مسئولین، این است که به این نکته توجه داشته‌باشند که کمیت در مراسم بسیار مهم است، اما باید به کیفیت برنامه‌ها هم اضافه شود.
وی افزود: این مکتب، مکتب نسل‌های منتظ‌رالمهدی(عج) است و لذا باید در این حوزه به این نکته توجه کنیم که جهان پیرامونی ما خصوصا جهان عرب به این نتیجه رسیده‌اند که حلقه مفقوده آن‌ها تربیت انسان‌هایی است که آینده را تشکیل می‌دهند و بر این اساس با ارائه الگوهایی همچون حضرت علی‌اصغر(ع) سعی در تبیین مبانی تربیت انسان خداجو و خداباور دارند.
رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: این خاندان خاندانی نیستند که در محدوده شیعیان تعریف شده‌باشند، لذا ما یک ماموریت بزرگ جهانی داریم که باید به آن بپردازیم. در هر عصری نسل‌سازی و خداباوری وجود دارد. ما مکلف هستیم این الگو را در قالب‌های بین‌المللی ارائه دهیم. پیشنهاد می‌کنیم، برگزاری جشنواره جهانی فیلم مستند «کودک شیرخواره» دنبال شود که دبیرخانه آن در سال نخست در مسکو باشد و پس از آن نیز، پاکستان، هند، تونس، مصر، لبنان، کانادا، آمریکا، فرانسه، نروژ و کشورهای دیگری که جزو برنامه‌ریزی‌های ما است، برگزار کننده این جشنواره باشند.
وی افزود: پیشنهاد بعدی ما این است با توجه به اینکه رسانه‌ها بسیار تاثیر‌گذار هستند، خصوصا در عرصه‌های فرهنگی و هنری، جشنواره بین‌المللی تئاتر حضرت‌علی‌اصغر(ع) نیز در دستور کار قرار گیرد و دبیرخانه مربوط به آن فعال شود.
رمضانی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در جامعه از منظر اخلاقی، تربیت خانواگی و... به چشم می‌خورد، ما رسالتی داریم و تشکیل ستادهای حل اختلاف حسینی یکی از اقدامات خوبی است که می‌تواند در هر منطقه‌ای شکل گیرد و نقش خود را در مسائلی که گرفتار آن هستیم ایفا کند.
در ادامه داوود منافی، دبیر مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) عنوان کرد: باید تدوین تمدن نوین اسلامی، در سطح جهانی مطرح شود. تصمیم ما این بود که این مراسم در کربلا به انجام برسد اما میسر نشد.
دبیر مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع ) با اشاره به اینکه فضا برای حضرت علی‌اصغر(ع) در جغرافیای شیعه تنگ است»، ادامه داد: قدرت تهییجی افراد شرکت کننده در این مجمع جهانی از امام رضا(ع) است. در دنیا باید صدای مظلومیت امام حسین(ع) را به گوش افراد زیادی برسانیم که بر همین اساس انقلاب اسلامی باعث شد تا کربلا را در دنیا مطرح ‌کنیم.

انتهای پیام

captcha