مجمع جهانی «حضرت‌علی‌اصغر» خودجوش است
کد خبر: 3824481
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
حجت‌الاسلام صدیقی:

مجمع جهانی «حضرت‌علی‌اصغر» خودجوش است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه موقت تهران گفت: مجمع جهانی حضرت‌علی‌اصغر خودجوش است و بخشنامه‌ای نیست و خود حضرت علی‌اصغر این حرکت را پرورانده ‌است.

مجمع جهانی «حضرت‌علی‌اصغر» خودجوش استبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز 13 تیرماه در نشست مسئولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) که در تالار قدس کتابخانه آستان‌قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: تنها شهیدی که امام‌حسین(ع) از گلوی بریده‌اش به همه شیعیان پیام داده‌است، حضرت علی‌اصغر است. مجمع جهانی حضرت‌علی‌اصغر خودجوش است و بخشنامه‌ای نیست و خود حضرت علی‌اصغر این حرکت را پرورانده‌است. حدود 6000 جلسه در این روز جهانی برگزار می‌شود اما کم است و باید این جلسات توسعه پیدا کند.
وی افزود: دشمنان اسلام بر اهمیت تربیت فرزندانی براساس آموزه‌های دینی و ارادتمند به اهل بیت(ع) اذعان دارند. دشمن متوجه می‌شود که این کار تا چه اندازه نقش‌آفرین و ظریف است.
صدیقی با بیان اینکه عاشورا و انقلاب حسینی برای تمام عالم است، بیان کرد: اگر قدر و مایه بگذاریم، حضرت علی‌اصغر نیز به کمک ما می‌آید. باید یقین بدانیم این کار کشتی نجات است و همه مشکلات حل خواهد شد. شهدا رفتند، اما حضرت علی‌اصغر را امام حسین(ع) در عرش جای داد. خون حضرت علی‌اصغر آسمان را رنگین کرده‌است، او از نظر سنی از همه کوچک‌تر است، اما از نظر جایگاه از همه بالاتر است. زینت آسمان‌ها و زمین سیدالشهدا(ع) است و زینت امام‌حسین(ع) حضرت علی‌اصغر(ع) است.

در ادامه مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل‌یاسین حجت‌الاسلام محمد شریف زاهدی اضافه کرد: من اهل استان سیستان‌وبلوچستان هستم و افتخار می‌کنم در سال ۱۳۵۷، سال ظهور انقلاب اسلامی در ‌ایران متولد شدم. سالی که به قلم و مرجع یک عالم و مرجع شیعه؛ امام خمینی ملت عظیم ایران، از چنگال رژیم پهلوی نجات پیدا کرد.
شریف‌زاهدی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ سال پیش از هندوستان تفکر ضدشیعی در بلوچستان رواج پیدا کرد. به تایید بسیاری از بزرگان دین در بلوچستان، حدود ۸۰ سال قبل، ۸۰درصد افراد شیعه بوده‌اند، اما در حال حاضر این گونه نیست. بسیاری از شیعیان ما از طایفه‌های زیادی به سبب تبلیغات‌ ملاهای پاکستانی، نبود روحانی شیعه و عوام‌فریبی از شیعه به اهل‌‎سنت روی آورند و از مکتب اهل‌بیت دور شدند. جبران این قصه پس از انقلاب اتفاق افتاد و بیش از 5000 نفر وارد مکتب اهل‌بیت شدند.
وی ادامه داد: این تعجب وجود داشت که عنوان می‌شد خواندن کتاب‌های شیعه حرام است و این تعجب باعث شد به سمت حسینیه بروم و به سخنرانی روحانیون شیعه گوش فرا دهم. بعد از همان دوران بود که روضه طفلان حضرت مسلم ر گوش دادم و درون من را منقلب کرد.
وی عنوان کرد: در سال ۷۹ امام جمعه یکی از شهرهای هرمزگان بودم، با درخواست مردم دو رکعت نماز باران خواندیم، بالای سد بدون اینکه ابری باشد آنقدر باران شدیدی نازل شد. در پی این اتفاق، رییس شورای این شهر شیعه شد و ده‌ها نفر به این برکت شیعه شدند. زمانیکه تمام این معجزات را دیدم، علنا اعلام شیعه شدن کردم و سه‌شبانه‌روز نماز جماعت برگزار کردم که طی این اتفاقات، حتی همسرم را بالاجبار از من طلاق دادند.

انتهای پیام

captcha