گیلانی‌ها به ولایتمداری معروف هستند
کد خبر: 3824445
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

گیلانی‌ها به ولایتمداری معروف هستند

گروه اجتماعی – نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در طول تاریخ اسلام بسیاری از امامزادگان به گیلان توجه داشتند و بر همین اساس گیلانی‌ها به ولایتمداری معروف هستند و بدحجابی شایسته و زیبنده مردمی که به ولایتمداری معروف هستند، نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 13 تیر ماه در آیین افتتاح طرح نشاط معنوی که در آستان خواهر امام رشت برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار بعد از امام رضا(ع) والاترین فرزند امام موسی کاظم(ع) است، ویژگی که حضرت معصومه(ع) دارد هیچ امامزاده‌ای ندارد.

وی افزود: امام صادق(ع) در حدیثی حضرت معصومه(س) را با لفظ مبلغه دین، وصف می‌کند، همچینین امام رضا(ع) فرمودند "هر کسی خواهر مرا زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است".

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی، ثواب زیارت حضرت معصومه(س) را برابر ثواب زیارت امام حسین(ع) بیان نموده است، گفت: زیارت روزانه آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله بهجت از حرم حضرت معصومه(س) بیانگر عظمت زیارت این بانوی بزرگوار است.

آیت‌الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دختران نوجوان و جوان گفت: برای اینکه رشد کنید باید با قرآن رابطه داشته باشید، هر کسی با قرآن رابطه داشته باشد قرآن او را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دختران اهل مطالعه باشند و کتاب‌های زندگی امامان را بخوانند، گفت: دختران داستان زندگی امامان را به ویژه زندگی حضرت فاطمه(س) و معصومه(س) و زینب(س) بخوانند تا دلشان نورانی شده و به اهداف واقعی زندگی واقف شوند. دختران جوان ما باید زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را حفظ باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ارتباط با خانواده‌های مذهبی را از دیگر ضروریات زندگی دختران دانست و گفت: هر کسی با خانواده خوب رابطه داشته باشد به تدریج زندگی‌اش خوب می‌شود. اگر می‌خواهید قلبتان نورانی باشد و خدا و ائمه به شما توجه کنند خوبی‌ها، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را تمرین کنید.

وی ادامه داد: در کشور ما بعد از جنگ تحمیلی به مدت 30 سال است که کسی به کسی منکر را نگفته است، یکی از مهمترین منکرها بدحجابی است، در طول تاریخ اسلام بسیاری از امامزادگان به گیلان توجه داشتند و بر همین اساس گیلانی‌ها به ولایتمداری معروف هستند و بدحجابی شایسته و زیبنده مردمی که به ولایتمداری معروف هستند، نیست.

انتهای پیام

captcha