قوه قضائیه در گام دوم انقلاب تحقق اصل عدالت را دنبال می‌کند
کد خبر: 3822053
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

قوه قضائیه در گام دوم انقلاب تحقق اصل عدالت را دنبال می‌کند

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه یکی از اهداف رئیس جدید قوه قضائیه در گام دوم انقلاب و در مسیر تحول قضایی، تحقق اصل عدالت می‌باشد، گفت: توسعه توأم با عدالت صورت می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، احمد سیاوش‌پور، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، امروز، 3 تیرماه در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن همایش‌های امام خمینی(ره) دادگستری کل استان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دكتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه سال 60، این واقعه ناگوار را يادآور شهادت بهترين و پاکترين انسان‌ها دانست و از مقام شامخ این شهید بزرگوار به عنوان معمار دستگاه نوین قضایی و اولين رئيس ديوان عالی كشور تجليل كرد.

وی قوه قضائیه را یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضایی در راستای اجرای عدالت و تضمین امنیت و سلامت جامعه با استواری و صلابت گام بر می‌دارد.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه قضاوت و نظارت بنا به اصل 156 قانون اساسی دو وظیفه دستگاه قضایی می‌باشد، گفت: عدالت، نتیجه و ماحصل این دو وظیفه است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه یکی از اهداف رئیس جدید قوه قضائیه در گام دوم انقلاب و در مسیر تحول قضایی، تحقق اصل عدالت می‌باشد، عنوان کرد: قوه قضائیه در تعامل با سایر قوا و در راستای توسعه توام با عدالت اجتماعی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه توام با عدالت صورت می‌گیرد و امنیت نیز بستری برای تحقق عدالت است و تامین امنیت جامعه نیز با همکاری و تلاش نهادها و سازمان‌های مختلفی محقق می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در سال 97 حدود 500 هزار پرونده در چرخه رسیدگی دادگستری استان گیلان قرار گرفته است، یادآور شد:‌ از این تعداد 280 هزار پرونده جدید وارد مراجع قضایی شده است.

انتهای پیام

captcha