والدین شهیدان پدران و مادران جامعه اسلامی هستند
کد خبر: 3821810
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

والدین شهیدان پدران و مادران جامعه اسلامی هستند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا فرشتگان روی زمین هستند، اظهار کرد: شهدا متعلق به تمام جامعه هستند و والدین شهیدان پدران و مادران جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 2 تیرماه در دیدار با مادر شهیدان «داود، مسلم و حمزه کریم‌بخش»، پدر و مادر شهیدان «سید رحمت و سید محسن حسینی» و مادر و برادران شهیدان «جمال و جواد دوربین» در بندرانزلی، با اشاره به اینکه برای عرض ادب، احترام و سلام خدمت خانواده‌های شهدا حضور پیدا کردیم، گفت: امروز خانواده‌های شهدا از همان روحیه نشاط و شادابی که فرزندان آنها برای دفاع از ارزش‌های نظام، انقلاب و کشور به جبهه‌های جنگ رفتند، برخوردارند.

وی وجود روحیه نشاط و شادابی پدران و مادران شهیدان را درسی برای مسئولان کشور و استان عنوان کرد و افزود: مسئولان با کسب نشاط و شادابی خانواده‌های شهدا می‌توانند با روحیه مضاعف خدمتگزار مردم باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه روحیه با نشاط خانواده‌های شهدا در گام برداشتن محکم و استوار مسئولان در خدمتگزاری به مردم اثرگذار است، تصریح کرد: مسئولان نیازمند دعای خیر خانواده‌های شهیدان هستند و امیدواریم پدران و مادران شهیدان شفاعت‌کننده ما در روز قیامت باشند.

آیت‌الله فلاحتی پدران و مادران شهیدان را انسان‌های بهشتی توصیف کرد و گفت: زمانی که نظام و انقلاب به جوانان نیاز داشت، خانواده‌های شهدا عزیزان خود را به جبهه‌ها فرستادند و اکنون مسئولان باید به این خانواده‌ها خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا همواره در خدمت نظام و اسلام هستند، بیان کرد: هفته گذشته در دیدار مقام معظم رهبری حضور پیدا کردیم و ایشان سفارش بسیار نسبت به تکریم خانواده‌های شهدا داشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان رهبر معظم انقلاب را نخستین قدردان خانواده‌های شهدا دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده‌های شهدا بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا فرشتگان روی زمین هستند، اظهار کرد: شهدا متعلق به تمام جامعه هستند و والدین شهیدان پدران و مادران جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

وی استقلال و اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را برگرفته از وجود شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا با جانفشانی خود دنیای استکبار را به ذلت کشاندند.

امام جمعه رشت با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انزلی قهرمان است، بیان کرد: انزلی قهرمان بسیار پرمعناست، زیرا مردم انزلی با توجه به هجوم فرهنگ‌های بیگانه همچنان ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی وجود خانواده‌های شهدا را نعمتی برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: تا زنده‌ایم این نعمت را فراموش نمی‌کنیم.

وی خانواده‌های شهدا را هدیه الهی برای جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امیدواریم خدا توفیق دهد همواره در مسیر شهیدان باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به خانواده‌های شهدا وظیفه‌شناس باشند، اظهار کرد: از خدای متعال برای والدین شهدا آرزوی سلامتی و بهروزی داریم و خرسندیم از اینکه پدر و مادر شهیدان را با همان روحیه فرزندانشان می‌بینیم.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، گفت: امنیت امروز جامعه مرهون خون شهدا و جانفشانی‌های جانبازان و ایثارگران است که با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، اجازه ندادند که دشمن خدشه‌ای به امنیت و آرامش ملت وارد کند.

وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ادای دین به ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شهدا درس‌آموختگان مکتب عاشورا هستند و متولیان نظام باید ضمن ادامه راه این عزیران، نسل جوان کشور را با فلسفه شهادت آشنا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان بر لزوم تداوم سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: ما باید در هر شرایطی کسانی را که از بهترین داشته‌هایشان گذشتند تا آرامش بر جامعه حاکم شود، فراموش نکنیم.

انتهای پیام

captcha