اعتبارات فرهنگی کشور ناچیز است
کد خبر: 3821343
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

اعتبارات فرهنگی کشور ناچیز است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در گیلان اعتبارات فرهنگی کشور را ناچیز دانست و افزود: می‌خواهیم در بحث فرهنگی جامعه در مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها ورود کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، اول تیرماه در دیدار با رئیس کل و اعضای شورای قضایی استان، با  تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، اظهار کرد: قضاوت در آیین الهی دارای جایگاه است و نخستین قضات در بین بشر انبیای الهی بودند.

وی قضاوت را امری دشوار دانست و افزود: یکی از اقدامات پسندیده رئیس قوه قضائیه استمداد از دانشگاهیان و حوزویان در کمک به قوانین و مبانی قضایی کشور است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عقل و شرع اجازه سیاه‌نمایی نسبت به دستگاه قضا در نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهد، تصریح کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی با قوت و جدیت در حال انجام وظایف است.

آیت‌الله فلاحتی وجود پرونده‌های بسیار در دستگاه قضا را تهدید و فرصت دانست و بیان کرد: وجود پرونده‌های بسیار در دستگاه قضا نشان می‌دهد مردم این دستگاه را مأمن خود می‌دانند.

وی به وظیفه پیشگیری در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی کشور وظیفه جلوگیری از فسادهای فرهنگی جامعه را بر‌عهده دارند و این وظیفه فعالیت مضاعفی محسوب می‌شود که به عهده دستگاه قضا گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار اطلاع مردم از بعضی از فعالیت‌های انجام شده در دستگاه قضا شد و اظهار کرد: آگاهی مردم از اقدامات انجام شده در دستگاه قضا موجب می‌شود به آرامش برسند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه خودصیانتی در دستگاه قضا بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: اکنون دستگاه قضا رو به رشد و تعالی است؛ ضمن اینکه نظارت دائم در بخش‌های زیرمجموعه تأثیر دارد.

وی در ادامه به وجود بعضی از مدیران پروازی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: به مسئولان گفتیم که فرمانداران و بخشداران گیلان نباید پروازی باشند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید به بخش فرهنگی جامعه توجه داشته باشد، بیان کرد: خانواده‌ها که 80 درصد مسائل اجتماعی به عهده آنهاست در این زمینه سهل‌انگاری می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی اعتبارات فرهنگی کشور را در حد نازل ذکر کرد و افزود: می‌خواهیم در بحث فرهنگی جامعه در مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها ورود کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در ورود زیربنایی ائمه جمعه به مسائل اجتماعی کمک کند، دستگاه قضا است.

پیشگیری نخستین اولویت دستگاه قضا است
احمد سیاوش‌پور، رئیس کل دادگستری گیلان نیز، اظهار کرد: سال گذشته تعداد 600 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان در چرخه رسیدگی قرار گرفته است.

وی به رسیدگی سالانه 500 هزار پرونده در دادگستری گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد حدود 130 هزار پرونده در شورای حل اختلاف بررسی می‌شود.

رئیس شورای قضایی گیلان از ورود سالانه 270 هزار پرونده به دستگاه قضایی گیلان خبر داد و عنوان کرد: سالانه 9 درصد به وررودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی کشور اضافه می‌شود.

سیاوش‌پور با بیان اینکه پیشگیری نخستین اولویت دستگاه قضا است، یادآور شد: اجرای احکام صادر شده دومین اولویت دستگاه قضاست.

وی به تشکیل ستاد ساماندهی اقتصاد مقاومتی در دادگستری گیلان اشاره کرد و گفت: بخشنامه کردیم اگر کارخانه‌ای حتی با ظرفیت کم فعالیت می‌کند، در اجرای مطالبات دستگاه‌ها به تعطیلی کشانده نشود.

انتهای پیام

captcha