گیلانیان بیش از هفت میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند
کد خبر: 3821288
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
در سال جاری؛

گیلانیان بیش از هفت میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان آمار نهایی فطریه پرداختی توسط گیلانیان را در سال‌جاری هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ به‌صورت نقدی و غیر نقدی و از طریق هزار و ۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد آزمایش، رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان، امروز، اول تیر ماه در نشست با خبرگاران با بیان اینکه این نهاد به ‌عنوان دبیرخانه شورای زکات مسئولیت جمع‌آوری زکات فطریه را به عهده دارد، اظهار کرد: امسال مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد برای جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان مجوز دبیرخانه زکات در کمیته امداد استان و شهرستان‌ها را دریافت کردند و همچنین مبالغ جمع‌آوری‌شده و هزینه کردها را هم به اطلاع این نهاد رساندند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم نیکوکار به دلایلی نتوانستند در پایگاه‌های کمیته امداد حضور به هم رسانند، افزود: این افراد از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۱# نسبت به پرداخت زکات فطریه خود برای کمک به نیازمندان اقدام کردند.

آزمایش آمار نهایی زکات فطره پرداختی توسط گیلانیان را در سالجاری هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ به‌صورت نقدی و غیر نقدی و از طریق هزار و ۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری‌شده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان رسید.

وی با بیان اینکه زکات فطریه پرداختی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، تأکید کرد: این در حالی است که سرانه فطریه هر نفر نسبت به سال گذشته تغییری نداشته اما با همدلی مردم و برنامه‌ریزی و همت امدادگران کمیته امداد، سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه، شوراهای زکات شاهد افزایش پرداخت زکات بوده‌ایم.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان تصریح کرد: مردم نوع‌دوست استان همواره در پرداخت زکات، صدقات و همچنین یاری‌رساندن به نیازمندان تلاش کرده و در مناسبت‌های مختلف سال کمک‌های خود را برای حل مشکلات محرومان اهداء می‌کنند.

آزمایش با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان گیلان، خاطرنشان کرد: هزار و ۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری‌شده توسط شورای زکات برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha