«بن‌بست نداریم»؛ فراز کلیدی فرمایشات رهبر انقلاب
کد خبر: 3820871
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

«بن‌بست نداریم»؛ فراز کلیدی فرمایشات رهبر انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب بر تحرکات منطقه و جهان و همچنین مشکلات کشور اشرافیت دارند، گفت: «بن‌بست نداریم» یکی از فرازهای کلیدی در فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اصغر زارعی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز، 29 خردادماه در همایش روز بسیج اساتید که با عنوان «بن‌بست نداریم» در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه شهید چمران عمرش را در راه خدمت به مکتب اهل بیت(ع) قرار داد، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شهید چمران الگویی ناب برای اساتید بسیجی است.

وی استاندار شهید گیلان را یکی از شهدای شاخص کشور دانست و افزود: ایمان و اعتقاد در وجود شهید انصاری موج می‌زد. بنده افتخار شاگردی شهید انصاری را در مقطع دبیرستان داشتم و آثار شکنجه رژیم ستمشاهی در چهره ایشان نمایان بود.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر لزوم نهادینه شدن بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه به ویژه نزد اساتید بسیجی، عنوان کرد: تکرار فرمایشات رهبر انقلاب برای ما به عنوان پیروان و ارادتمندان ایشان لازم است و لذا باید قرائت بیانیه گام دوم در ابتدای جلسات به سنت حسنه تبدیل شود تا منویات رهبری را جذب کنیم.

زارعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب بر تحرکات منطقه و جهان و همچنین مشکلات کشور اشرافیت دارند، گفت: «بن‌بست نداریم» یکی از فرازهای کلیدی در فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به هجمه سنگین کفار و مشرکین علیه مسلمانان در جنگ احزاب، خاطرنشان کرد:‌ عده‌ای که ایمانشان ضعیف بود و نفاق در آنها وجود داشت مسلمانان را شکست خورده می‌دیدند، اما کسانی که به خدا و پیامبر و معاد ایمان داشتند پیروزی نهایی را از آن حق می‌دانستند لذا مسلمانان در جنگ احزاب پیروز شدند که نشان می‌دهد اگر باورهای درونی خودمان را درست کنیم حقایق را خواهیم دید. طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب نیز همگان شاهد بودند که سخنان امام و رهبری حقیقت بود.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل تاکید رهبر انقلاب را بر «امید» دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی به هر عرصه‌ای اعم از علمی و فناوری و نظامی و هسته‌ای ورود کرده توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد. سابقه تاریخی ایران نیز نشان می‌دهد که همواره بر عزت و استقلال تاکید داشته‌ایم و نمونه بارز آن ملی شدن صنعت نفت است.

زارعی اعتماد دکتر مصدق به آمریکا را نشان‌دهنده شناخت غلط او از دشمن دانست و افزود:‌ ملی شدن صنعت نفت ایران کار بزرگی بود، زیرا نفت روند توسعه اروپا را شتاب بخشید و آمریکایی‌ها بیشترین وابستگی را به نفت دارند، اما به دنبال فشارهای ناجوانمردانه استکبار جهانی ایران به فروش نفتش وابسته شده و لذا طی دو دهه اخیر عدم وابستگی به درآمدهای نفتی مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته است.

وی مذاکره 1+5 با ایران را به واسطه قدرت موشکی و امنیت مخابراتی و سایبری ایران دانست و یادآور شد:‌ آمریکا دید نمی‌تواند در عرصه نظامی علیه ایران ورود کند لذا ما را دعوت به مذاکره کرد. برجام در شرایطی تایید شد که فتنه 88 را پشت سر گذاشته بودیم و دشمنان که از نابود شدن نظام مایوس شده بودند داعش را برای تضعیف سرپنجه‌های ایران در عراق و سوریه و لبنان ایجاد کرده بودند، اما جبهه مقاومت داعش را مضمحل کرد و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی را نشان داد.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه نابودی داعش توسط جبهه مقاومت همه نقشه‌های آمریکا را در برجام خنثی کرد، ادامه داد:‌ آمریکا دریافت که دیگر نمی‌تواند با اقدام نظامی جلوی قدرت ایران را بگیرد و لذا از برجام خارج شد و تحریم اقتصادی و جنگ سایبری را در دستور کار قرار داد. البته ایران در جریان برجام متعهد به اجرای پروتکل الحاقی شد و ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همه مراکز دانشگاهی و صنعتی و هسته‌ای کشور را رصد کردند و 14 گزارش مبنی بر عدم انحراف ایران ارائه دادند.

زارعی باقی ماندن اروپا در برجام را با هدف ادامه بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی دانست و یادآور شد:‌ سایت‌های هسته‌ای و شهرک‌های موشکی ایران دنیا را به تعجب واداشت و انتظار نداشتند به چنین پیشرفت‌های علمی و فناوری رسیده باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا تا پایان سال 2019 از عراق و سوریه خارج خواهد شد، اظهار کرد: سران آمریکایی اعلام کردند که اگر نتوانند تا پایان مدت مذکور جمهوری اسلامی را شکست دهند، مجبور به خروج از منطقه هستند.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل ولایت فقیه را یک موهبت الهی دانست و گفت:‌ امروز وظیفه داریم آن چیزی را که مقام معظم رهبری تعیین فرموده محقق کنیم و در راه دفاع از انقلاب آتش به اختیار باشیم لذا باید همواره آگاهی و بصیرت خودمان را حفظ کنیم و راه شهدا و خانواده‌های آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام

captcha