منابع انسانی؛ بزرگترین ابزار تمدن‌سازی اسلامی در اندیشه‌های امام راحل
کد خبر: 3816759
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

منابع انسانی؛ بزرگترین ابزار تمدن‌سازی اسلامی در اندیشه‌های امام راحل

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان منابع انسانی را بزرگ‌ترین ابزار برای تمدن‌سازی اسلامی در باور و اندیشه امام(ره) دانست و اظهار کرد: آنچه که می‌تواند در ساحات بشری رقم زننده زندگی انسانی و تمدن اسلامی شود، منابع انسانی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 12 خردادماه در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در جمع اعضای هیئت علمی، کارکنان و روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور گیلان، با اشاره به نقش تربیتی مکان‌ها و زمان‌ها بر انسان، اظهار کرد: کعبه مکانی مقدس و ماه رمضان سید ماه‌هاست و استفاده از آن توفیق می‌خواهد.

وی یکی از پدیده‌های بزرگ و نورانی قرن کنونی را حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: امام(ره) فتاح میادینی شد که در طول تاریخ بشر بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایران با قرار گرفتن در نقطه جغرافیایی خاص از جهان در طول تاریخ از فراز و نشیب‌هایی مادی و معنوی برخوردار بوده است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که ایرانی‌ها دین اسلام و مذهب تشیع را قبول کردند این است که از عقبه عقلانی، منطقی و شعور عمیق برخوردارند و به پذیرش مکتب الهی روی آوردند.

آیت‌الله فلاحتی به تحول در تمام معادلات عرصه جهانی توسط امام خمینی(ره) در دنیای گذشته و معاصر اشاره کرد و گفت: امام راحل معادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دنیای امروز را متحول و دگرگون کرد.

وی با اشاره به اینکه قلدری در سایه سلاح‌های پیشرفته نظامی حرف نخست را در دنیای امروز می‌زند، عنوان کرد: تمام کسانی که در حاکمیت جوامع بشری نمود پیدا کردند به غیر از ظلم، چپاول و هیمنه غیر عقلانی از آنها مشاهده نمی‌کنیم و امام(ره) در حقیقت این معادلات را تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اندیشه تمدن‌سازی امام(ره) در سایه فرهنگ اشاره کرد و یادآور شد: اکنون صدها نفر از اندیشمندان را تجمیع کردند تا به اندیشه‌های امام(ره) بپردازند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به باورهای امام(ره) در بخش فرهنگ و تمدن‌سازی فرهنگی، خاطرنشان کرد: امام(ره) معتقد به ایجاد فرهنگ بزرگ انسانی در سایه ارزش‌های اسلامی بود و امروز خردمندان بشر این امر را به خوبی پذیرفته‌اند.

وی منابع انسانی را بزرگ‌ترین ابزار برای تمدن‌سازی اسلامی در باور و اندیشه امام(ره) دانست و اظهار کرد: آنچه که می‌تواند در ساحات بشری رقم زننده زندگی انسانی و تمدن اسلامی شود، منابع انسانی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان می‌تواند در تمام عرصه‌ها ورود کرده و بشریت را متحول سازد، گفت: اگر انسان رکن اساسی در تمام تحولات است پس این انسان باید ویژگی‌های منحصر به فردی را واجد باشد.

آیت‌الله فلاحتی نخستین و بزرگ‌ترین ویژگی انسان را تربیت عنوان کرد و افزود: امام(ره) معتقد بود ما باید انسان تربیت کنیم و بر این اساس انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید شاخ قلدرهای جهان را شکسته است، بیان کرد: هنوز در درون به افقی که انقلاب ترسیم کرده، نرسیده‌ایم و هر روز ریزش‌هایی داریم که بخش‌هایی از جامعه را متلاشی می‌کند و به تزلزل افکار و اندیشه‌های توده‌های مختلف مردم می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ریزش‌های جامعه را به دلیل نبود زیرساخت‌های اعتقادی و باورهای درونی عنوان کرد و گفت: نیازمند انسان‌هایی با ویژگی چشم‌پاکی، دست‌پاکی، مدیریت سیاسی و اجتماعی و دارای فضل هستیم، اما هنوز نتوانستیم زیربناهای این ویژگی‌ها را درست کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ساخت زیربناهای مذکور از باورهای امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: باید از آنها که تشنه رسیدن به مقام معنوی هستند و سوز رساندن جامعه به افق‌های بلند را دارند بخواهیم که تلاش کنند این زیربناها را بسازیم.

وی ادامه داد: امروز در فضای دانشگاه اگر استادی داشته باشیم که هنوز دلداده فرهنگ غیر دینی و غیر بومی است این نمی‌تواند میدان‌دار باشد و باید پالایش شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند بسترساز طلوع امید در جامعه شود، اظهار کرد: اگر مسیر را برای رساندن جوان به قله‌های معرفت هموار نکنیم و او را همیشه دلداده فراسوی اندیشه‌های بومی کنیم، خیانت کردیم.

وی چالش نظام اقتصادی جامعه را به خاطر این دانست که زیربناهای فکری و فرهنگی ما از یک ریشه غنی و قوی برخوردار نیست و متذکر شد: اگر تربیت درستی از خانه، مدرسه و دانشگاه داشتیم شاهد این همه متلاشی شدن در عرصه‌های مختلف نبودیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مطالبه مردم از متولیان امر و مسئولان دانشگاه‌ها، تاکید کرد: مطالبه مردم از بنده و شما این است که زیربناهای تربیتی را به غنای واقعی و مد نظر امام راحل برسانیم.

انتهای پیام

captcha