«آوای ارادت رضوی» به زبان گیلکی برگزار می‌شود
کد خبر: 3816522
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

«آوای ارادت رضوی» به زبان گیلکی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی» با اجرای آواها و نواهای زبان گیلکی با موضوع امام رضا(ع) تیرماه امسال ‌برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، امروز، 12 خردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی»‌، از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که تیرماه امسال در استان گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه به مناسبت ایام میلاد با‌سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری انجمن موسیقی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی» از 13 لغایت 15 تیرماه امسال با اجرای آواها و نواهای زبان گیلکی با موضوع امام رضا(ع) در صورت‌های مختلف آوازی، ساز و آواز مانند مولودی‌خوانی، مرثیه‌خوانی، ثنا و نیایش، مناجات‌خوانی، منقبت‌خوانی و چاوشی‌خوانی برگزار می‌شود.

فاضلی از همه هنرمندان گیلانی که در سبک‌های آوازی مذکور فعال هستند دعوت کرد حداکثر تا پایان خردادماه جاری، آثار خود را بر روی لوح فشرده(dvd) با ضبط غیرحرفه‌ای به همراه یک نسخه رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضای گروه، توسط سرپرست گروه به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس رشت، خیابان حافظ، روبروی پارک شهر، جنب زورخانه پوریای ولی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دفتر کارشناس موسیقی تحویل دهند.

انتهای پیام

captcha