زمینه توسعه فرهنگ رضوی در فضای مجازی ایجاد شود
کد خبر: 3813921
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

زمینه توسعه فرهنگ رضوی در فضای مجازی ایجاد شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه باید با استفاده از جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه جذب جوانان به سمت فرهنگ الهی و توحیدی را فراهم کنید، گفت: یکی از بسترهایی که می‌توانیم فرهنگ رضوی و کتابخوانی را در آن تعریف کنیم فضای مجازی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، اول خردادماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) در قالب فرهنگ کتابخوانی، افزود: تأسی از ائمه معصومین(ع) سبب هدایت به مسیر درست و رسیدن به کمال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه باید با استفاده از جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه جذب جوانان به سمت فرهنگ الهی و توحیدی را فراهم کنید، گفت: یکی از بسترهایی که می‌توانیم فرهنگ رضوی و کتابخوانی را در آن تعریف کنیم فضای مجازی است و باید زمینه مناسب برای توسعه فرهنگی رضوی در این فضا را ایجاد کنیم.

مهدوی بر اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی در توسعه امر کتابخوانی تأکید و تصریح کرد: با توجه به هدف مشترک این دستگاه‌ها در ایجاد آگاهی در جامعه باید اقدامات انجام شده در راستای سیاست‌های پیش‌بینی شده، تداوم یابد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگی نسبت به سایر حوزه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: گیلان همیشه دارای مردمانی با فرهنگ و فرهنگ‌دوست بوده و مهد اولین‌های بسیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور است.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز، با اشاره به اینکه در سال گذشته 31 هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، گفت: آشنایی مخاطبان با سیره ائمه معصومین(ع) یکی از برنامه‌های این نهاد است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام جشنواره کتابخوانی رضوی از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و استان گیلان آغاز شده است، افزود: 12 عنوان کتاب در زمینه سیره رضوی و سبک زندگی امام رضا(ع) و همچنین یک عنوان کتاب نیز درباره امام جواد(ع) برای جشنواره رضوی امسال در نظر گرفته شده است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از سه روش مکتوب، آنلاین و پویش کتابخوان مجازی استفاده کنند، افزود: آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره تا 28 خردادماه امسال است.

کرمی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان برای جلب مشارکت مردمی برای شرکت در این جشنواره تاکید کرد.

انتهای پیام

captcha