بقعه «بی‌بی حوریه» انزلی؛ میزبان جزء‌خوانی قرآن
کد خبر: 3813530
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

بقعه «بی‌بی حوریه» انزلی؛ میزبان جزء‌خوانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس هیئت امنای بقعه بی‌بی حوریه بندر انزلی گفت: جزءخوانی قرآن کریم در شب‌های ماه مبارک رمضان به میزبانی این بقعه در حال برگزاری است.

مظفر صیادهنرور، رئیس هیئت امنای بقعه بی‌بی حوریه بندر انزلی، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: گرامیداشت ماه پرفضیلت رمضان و انجام آداب و مناسک مستحب این ماه یکی از مواردی است که همه ساله در دستور کار قرار دارد و مورد استقبال شهروندان بندر انزلی بوده است.

صیادهنرور با بیان اینکه برگزاری محفل جزء خوانی قرآن کریم در بقعه بی‌بی حوریه در ماه مبارک رمضان امسال نیز در حال اجرا است، گفت: خواندن آیات نورانی وحی و تدبر در آن از جمله مواردی است که در ماه مبارک رمضان مورد توجه روزه‌داران قرار دارد.

وی افزود: برای امکان بهره هرچه بیشتر علاقه‌مندان از این مراسم معنوی، آیین جزخوانی هر شب از ساعت ۲۲ به مدت یک‌ساعت برگزار می‌شود تا شاغلان و صاحبان مشاغل نیز با فراغت از کارهای روزمره بتوانند در آن شرکت داشته باشند.

رئیس هیئت امنای بقعه بی‌بی حوریه بندر انزلی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال نیز مراسم پرفیض شب‌های احیا در این بقعه برگزار می‌شود.

صیادهنرور با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مناسبتی در اعیاد مذهبی نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی در بقعه بی‌بی حوریه است، تأکید کرد: دیشب و همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن این امام همام با حضور پرشور محبان اهل بیت (ع) برگزار شد.

یادآور می‌شود، بقعه بی‌بی حوریه قدمتی نزدیک به ۵۰۰ سال دارد و در خصوص نسب صاحب بقعه مستندات تاریخی در دست نیست ولی به باور عمومی اهالی بندر انزلی آن را منتسب به خواهر امام رضا(ع) می‌دانند.

انتهای پیام

captcha