تلاش دشمن در جهت مأیوس‌سازی است/ امید به آینده؛ شرط اساسی گام دوم
کد خبر: 3808127
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

تلاش دشمن در جهت مأیوس‌سازی است/ امید به آینده؛ شرط اساسی گام دوم

گروه سیاست و اقتصاد - دبیرکل جامعه روحانیت مبارز،‌ همه تلاش دشمن را در جهت مایوس‌سازی دانست و گفت:‌ تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سرمایه اجتماعی را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عصر امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در آستانه ماه مبارک رمضان در مصلی رشت برگزار شد، اظهار کرد:‌ ماه رمضان فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج دین و راهنمایی مردم توسط روحانیون است.

وی با تاکید بر لزوم کسب آگاهی و شناخت نسبت به سیر تحولات روز منطقه‌ای و جهانی، افزود:‌ آمریکایی‌ها به اصطلاح با تمام توان و قدرتشان به جنگ ملت ما آمده‌اند و در این جنگ از همه امکانات و ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، علمی، اطلاعاتی و امنیتی خودشان استفاده می‌کنند. همچنین دولت آمریکا 12 اردیبهشت‌ماه را پایان معافیت‌های صادرات نفت ایران قرار داده تا فشار نهایی را بر مردم عارض کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز مسئله سردمداران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با ایران را انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ رژیم فاسد صهیونیستی مانند اختاپوس چندین دهه است که به جان منطقه خاورمیانه افتاده و کانون جهان اسلام را غصب کرده است، اما امروز نگران، سراسیمه و ملتهب مسائل انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند تا از همه نقشه‌ها و کینه‌ها و تجهیزات علیه ما بهره بگیرد.

پورمحمدی انقلاب اسلامی را اتفاق بزرگ تاریخ معاصر دانست که در برابر حرکت به ظاهر تمدنی استکبار ایستاده و عنوان کرد:‌ استکبار جهانی با استفاده از زرق و برق علم و فناوری و بهره‌مندی از ابزارهای تسخیرکننده و مسحورکننده ملت‌ها برای خودش قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی و سیاسی تدارک دیده و بر کشورها سلطه دارد لذا این همه عده و عده انسان را دچار طغیان می‌کند و انسان طاغی تحمل جریان معارض را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه غرب بعد از 70 سال جریان شرق را کنار زد، گفت:‌ سردمداران انگلیس عیادی صهیونیستی را در قلب فلسطین مستقر کردند و با مهاجرت صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی اسرائیل را تشکیل دادند تا به عنوان قدرت سرکوب منطقه بر قلب دنیا سلطه پیدا کنند، اما جریانی تحت عنوان «انقلاب اسلامی» بدون اتکا به منابع قدرت در ایران شکل گرفت و نقشه‌های استکبار برای خاورمیانه را نقش بر آب کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز قدرت سیاسی، قدرت اقتصادی و قدرت نظامی را عناصر اصلی قدرت در جهان امروز دانست و یادآور شد:‌ انقلاب تاثیرگذار و توانمند ایران روز به روز جلو آمد و جبهه‌های جدیدی را فتح و قلوب ملت‌ها را تسخیر کرد. این در حالی است که تکنولوژی ارتباطات اعجاز معاصر غرب بوده و قدرت نرم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تفکر تمدنی لیبرالیستی با استفاده از قدرت نرم غرب در جهان فراگیر شده است، خاطرنشان کرد:‌ این قدرت نرم امروز در اختیار ما قرار گرفته و بستر پیشروی انقلاب اسلامی را فراهم کرده است. آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در عراق و سوریه هزینه کرده و رئیس جمهور آمریکا چراغ خاموش به منطقه می‌آید لذا عناصر مادی قدرت بر پیروزی نیروهای مقاوت در عراق و سوریه و خودنمایی مردم فلسطین و حزب‌الله و یمن تاثیرگذار نبوده است.

پورمحمدی قدرت تولید فکر، قدرت اراده و تصمیم‌گیری و قدرت ایمان را گمشده بشر معاصر دانست و تصریح کرد:‌ جایگاه امروز انقلاب اسلامی ناشی از قدرت ایمان و اراده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیانیه گام دوم انقلاب را دارای سه پیام دقیق و عمیق دانست و اضافه کرد:‌ «چه بود؟»، «چه شد؟» و «چه باید بشود؟» سه پیام مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است. نسل جوان چیزی از گذشته نمی‌داند و با تاریخ سفارش شده و گزارش‌های تحریف شده مواجه است. همچنین آمار و اطلاعات جهانی گواهی می‌دهد که ایران بعد از انقلاب دستاوردهای فوق‌العاده و چشمگیری در عرصه‌های مختلف به ویژه توسعه انسانی و کاهش فقر داشته است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل اعلام کرده طی سه دهه اخیر جمهوری اسلامی ایران اولین کشور دنیا در رشد شاخص‌های توسعه انسانی بوده و شاخص فقر شدید از 6،4 درصد به 2،3 درصد کاهش یافته است.

وی «چه باید بشود؟» را آغاز گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همگان را به امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده به عنوان کلید همه قفل‌ها توصیه کردند و فرمودند «بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه می‌گویم یک امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، اما خود و همه را از نومیدی بی‌جا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌ام و برحذر می‌دارم».

پورمحمدی امید به آینده را شرط اساسی گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: امیدواری و خوش‌بینی از مصادیق قدرت نرم است و این قدرت نرم در اختیار علما و فضلا و روحانیون و مبلغین است تا جامعه را هدایت کنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همه تلاش دشمن را در جهت مایوس‌سازی دانست و گفت:‌ تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سرمایه اجتماعی را کاهش نمی‌دهد و طی چند ماه اخیر شاهد بودیم که به دنبال وقوع سیل در تعدادی از استان‌ها بسیج عمومی، انسجام عمومی و وفاق عمومی شکل گرفته و همدلی و امیدواری افزایش یافته است لذا اگر به خدا اعتماد کنیم و به توانایی‌های خودمان متکی باشیم و وحدت و خوش‌بینی را تقویت کنیم در سخت‌ترین شرایط نیز مقاوم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در برابر ظلم جهانی و سلطه لجام‌گسیخته استکبار قد علم کرده و از حق مظلوم و عزت اسلام دفاع می‌کند، متذکر شد: امروز رسالت ما این است که در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و دینی و انقلابی دشمن را از نقشه‌هایش مایوس کنیم.

پورمحمدی شهیدان مطهری و بهشتی را پیشتازان حرکت نورانی روحانیت دانست و خاطرنشان کرد:‌ شهید مطهری یک انسان فیلسوف، خطیب، متکلم، عارف، سالک و اهل عمل بود که نقش مهمی در نظام‌سازی و تشکیلات جمهوری اسلامی داشت. شهید بهشتی و شهید مطهری جامعه روحانیت مبارز را در دهه 50 بنیانگذاری کردند و هسته اولیه شورای انقلاب را تشکیل دادند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گام دوم انقلاب را متکی به جوانان دانست و اضافه کرد:‌ دشمن از قدرت بالقوه ما نمی‌ترسد، بلکه اثرگذاری قدرت بالفعل ما دشمن را نگران کرده است لذا علما و روحانیون باید منسجم باشند و نظام‌سازی و تشکل‌سازی را مد نظر قرار دهند، زیرا با تشکل قدرت ما فزون‌تر و پژواک صدای ما رساتر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha