اداره امور مساجد بر دوش مردم است
کد خبر: 3803221
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

اداره امور مساجد بر دوش مردم است

گروه اجتماعی ــ فرماندار فومن با بیان اینکه بار اصلی اداره امور مساجد بر دوش مردم است،‌ گفت: اگرچه حاکمیت همواره حامی ترویج امور دینی و ‌تقویت پایگاه اجتماعی مساجد است، اما به‌دلیل محدودیت اعتبارات نمی‌توان برای تک تک مساجد اعتبارات و کمک‌های مالی ویژه در نظر گرفت.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم‌نژاد،‌ فرماندار شهرستان فومن امروز، 24 فروردین‌ماه در جمع اعضای هیئت امنای مسجد پیامبر اعظم(ص) این شهرستان، با اشاره به اهمیت مساجد و اماکن دینی، اظهار کرد: اگرچه حاکمیت همواره حامی ترویج امور دینی و ‌تقویت پایگاه اجتماعی مساجد است، اما به‌دلیل محدودیت اعتبارات نمی‌توان برای تک تک مساجد اعتبارات و کمک‌های مالی ویژه درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه بار اصلی اداره امور مساجد بر روی دوش مردم است،‌ افزود: همه ساله در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباراتی جهت تقویت مساجد اختصاص می‌یابد.

فرماندار فومن گفت: برای بررسی مشکلات مطرح شده توسط اعضای هیئت امنای مسجد پیامبر اعظم(ص) با همراهی سایر مسئولان در این مسجد حضور پیدا خواهیم کرد.

قاسم‌نژاد نقش مساجد را در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت دین و هدایت صحیح جوانان و نوجوانان حائز اهمیت عنوان کرد و متذکر شد: در این راستا نیز باید نقش مردم در امورات مساجد افزایش یابد تا شاهد افزایش مشارکت آنها باشیم.

وی خواستار برنامه‌ریزی هیئت امنا برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی شد و خاطرنشان کرد: انجام کارهای فرهنگی نظیر سرود و تواشیح به نام پیامبر(ص) در مناسبت‌های مذهبی مختلف و همچنین دعوت از روحانیون سرشناس برای سخنرانی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha