قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی؛ واکنشی به شکست‌های اسرائیل
کد خبر: 3803011
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی؛ واکنشی به شکست‌های اسرائیل

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت، قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را واکنش آمریکا به شکست‌های رژیم صهیونیستی دانست و گفت:‌ این اقدام قسمتی از جنگ روانی دشمن در عرصه اقتصادی است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز، 23 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، جوانان این مرز و بوم را امید رهبر انقلاب دانست و اظهار کرد: رهبری همواره جوانان را توصیه به تلاش و کوشش و معنویت و کارآمدی در علم و دانش فرمودند.

وی با بیان اینکه جوانان علاوه بر پاکی و پارسایی باید اهل شادی و نشاط و ابتکار و خلاقیت باشند، تصریح کرد: رهبر انقلاب از جوانان امروز انتظار دارند مانند جوانان زمان انقلاب باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن گرامیداشت 29 فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ افزود: حماسه‌آفرینی نیروهای ارتشی در عرصه‌های مختلف دفاعی و نظامی همواره پشتیبان این کشور و نظام بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، خاطرنشان کرد:‌ اینکه آمریکایی‌ها پاسداران ما را تروریست بخوانند چیز عجیبی نیست، زیرا سپاه پاسداران مانع بزرگی بر سر راه رسیدن استکبار جهانی به اهداف شومش در منطقه شده است.

وی قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را واکنش آمریکا به شکست‌های رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد:‌ آمریکا می‌خواهد با تروریست خواندن پاسداران افکار عمومی جهان را نسبت به جمهوری اسلامی ایران خدشه‌دار کند. همچنین این اقدام قسمتی از جنگ روانی دشمن در عرصه اقتصادی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد سپاه را عامل تحریم‌های اقتصادی ایران معرفی کند، گفت: مردم مومن و انقلابی ایران همچنان حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام می‌کنند و تحت هدایت‌های ولی امر مسلمین فریب توطئه‌های دشمن را نمی‌خورند و با مقاومت و ایستادگی خود از همه تهدیدها و تحریم‌ها عبور می‌کنند.

وی بخش عمده مشکلات اقتصادی کشور را دارای منشا داخلی دانست و یادآور شد:‌ تحریم‌ها مشکلاتی را برای اقتصاد ما ایجاد کرده، اما عدم نظارت، ضعف مدیریت و تصمیم‌گیری‌های عجولانه و کوتاه‌مدت مشکلات را تشدید کرده است لذا از مسئولان می‌خواهیم به بهانه وقوع بلایای طبیعی میدان اقتصادی را رها نکنند.

این کارشناس دینی با اشاره به همراهی کشورهای عربی منطقه با سیاست‌های استکباری آمریکا علیه ایران، تاکید کرد:‌ آمریکا پرورش‌دهنده تروریست‌های منطقه است، اما پاسداران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا کردند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچنان روسیاه هستند.

وی سپاه پاسداران را خار چشم استکبار جهانی دانست و اضافه کرد:‌ سپاه نهادی مردمی و برآمده از انقلاب است و خدمتگزاری را اولویت خود قرار داده، اما برای دفاع از این مرز و بوم همواره آماده جانفشانی و حماسه‌آفرینی است لذا آمریکا بداند که تاریخ مصرفش تمام شده و به برکت حضور پاسداران هیچ کجای جهان برای سربازان آمریکایی امن نیست.

آیت‌الله فلاحتی دشمنان آمریکا را حامیان سپاه پاسداران دانست و اظهار کرد:‌ سپاه محبوب قلوب مردم شده است و در جریان وقوع سیل در تعدادی از استان‌ها شاهد تلاش‌ها و حضور همه‌جانبه نیروهای سپاهی در کمک‌رسانی به مردم بودیم.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش والدین در تربیت اسلامی فرزندان، تصریح کرد:‌ اگر والدین فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که همواره خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانند بسیاری از خطاها و گناهان از انسان دور می‌ماند.

انتهای پیام

captcha