عضویت ۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در کانون‌های مساجد
کد خبر: 3802975
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

عضویت ۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در کانون‌های مساجد

گروه اجتماعی ــ مسئول کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه ۶۵ درصد اعضای این زیر ۵۰ سال سن دارند، اظهار کرد: ۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در کانون‌های مساجد عضویت دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بزرگترین و منسجم‌ترین مجموعه مردم‌نهاد در کشور است،‌ اظهار کرد: در حال حاضر 22 هزار کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به عضویت بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر در کانون‌های مساجد سراسر کشور،‌ افزود: در جریان سیل اخیر اعضای کانون‌های مساجد در کمک به سیل‌زدگان اقدامات خوبی انجام دادند.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان به فعالیت 917 کانون در گیلان اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر 45 هزار و 6 نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند و در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت‌نام کردند.

رضوانی‌نژاد با اشاره به گستره کانون‌های مساجد، به ظرفیت بالای کانون‌ها اشاره کرد و یادآور شد:‌ فعالیت 250 کتابخانه ثابت در مساجد استان، 51 خانه نور و 21 کانون‌ تخصصی از جمله این ظرفیت‌هاست. البته در نظر داریم کتابخانه‌های سیار هم راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه 65 درصد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان زیر 50 سال سن دارند، خاطرنشان کرد: 10 هزار دانش‌آموز گیلانی در کانون‌ها عضویت دارند که 17 درصد کل اعضا را تشکیل می‌دهند.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای فرهنگ‌سازی، اضافه کرد: 61 درصد از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان را آقایان و 49 درصد اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha