اکنون زمان گزارش‌دهی مسئولان درباره حمایت از کالای ایرانی است
کد خبر: 3794296
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

اکنون زمان گزارش‌دهی مسئولان درباره حمایت از کالای ایرانی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اسالم سال ۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی دانست که در آستانه روز‌های پایانی است و گفت: اکنون زمان نتیجه‌گیری و گزارش‌دهی مسئولان درباره عملکردشان جهت تحقق شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده و قوای سه‌گانه باید پاسخ دهند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری،‌ امام جمعه اسالم امروز، 10 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن توصیه همگان به تقوای الهی، به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در چهاردهم اسفندماه و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در آیات و روایات اسلامی توصیه فراوان در باب نیکوکاری، احسان و انفاق در راه خدا شده است؛ لذا کسانی که تمکن مالی دارند، در آستانه سال نو، فقرا و به‌خصوص نیازمندان آبرومند را فراموش نکنند.

وی با گرامیداشت پانزدهم اسفندماه، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، از زحمتکشان حفاظت از انفال و سرمایه‌های ملی قدردانی کرد و متذکر شد: درختکاری صدقه جاریه است و منابع طبیعی امانتی در دست ماست و باید آن را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه شانزدهم اسفندماه سال 1296 و در جریان جنگ جهانی اول قحطی در ایران ایجاد شد، خاطرنشان کرد: حدود نیمی از جمعیت بیست میلیونی ایران در پی اشغال کشور توسط انگلیس و چپاول و غارت آذوقه و مواد غذایی جان خود را از دست دادند، در حالی که این جنایت سال‌ها پنهان مانده و کسی به آن نپرداخته است.

امام جمعه اسالم سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی دانست که در آستانه روزهای پایانی است و گفت: اکنون زمان نتیجه‌گیری و گزارش‌دهی مسئولان درباره عملکردشان جهت تحقق شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده و قوای سه‌گانه باید پاسخ دهند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید بگوید چه قانونی برای حمایت از کالای ایرانی تصویب کرده و دولت باید اقدامات عملی خود برای حمایت از کالای ایرانی را احصا کند و قوه قضاییه چگونگی برخورد با اخلال‌گران اقتصادی را جهت حمایت از کالای ایرانی شرح دهد.

باقری با شرم‌آور خواندن اوضاع اقتصادی کشور، وضعیت کنونی را شایسته مردم شریف و خوب ایران اسلامی ندانست و اظهار کرد: در آستانه عید نوروز شاهد گرانی‌های بی‌سابقه و سرسام‌آور هستیم که نتیجه نبودن نظارت کافی بر بازار و نداشتن عزم قاطع مسئولان در اصلاح امور اقتصادی و بازگرداندن آرامش به اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری جهت تامین نیاز شب عید شرمنده اهل و عیال و خانواده خود هستند، ولی متاسفانه اقدام مناسبی جهت کنترل بازار از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه اسالم مسئولان استانی و شهرستانی را خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به سال نو و شروع موج سفرهای نوروزی به استان گیلان که همه‌ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است، باید امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود.

باقری با بیان اینکه جاده‌های گیلان از روشنایی مناسب برخوردار نیست، یادآور شد: نبود نور کافی در مسیر کمربندی اسالم هم برای رانندگان و هم برای واحدهای خدماتی در طول مسیر مشکلاتی ایجاد کرده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان این مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام

captcha