خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
کد خبر: 3747657
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان، قمه‌زنی را سبب وهن شیعه دانست و گفت: قمه‌زنی در شیعه وجود نداشته و خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در دیدار با جمعی از مدیران انتقال خون استان، اظهار کرد: خون یکی از بخش‌های حیاتی انسان محسوب می‌شود.

وی جریان خون سالم در بدن را سبب نشاط انسان عنوان کرد و افزود: آنها که در سازمان انتقال خون فعالیت دارند، شگفتی خلقت که به انسان نشاط می‌دهد را مشاهده می‌کنند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه خون مایه حیات انسان است، تصریح کرد: اهدای خون موجب فعال شدن بخش‌های مختلف بدن می‌شود و این امر باید به مردم سفارش گردد.

آیت‌الله فلاحتی، به روش زندگی و روابط اجتماعی مردم گیلان اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده، وجود انواع بیماری‌ها در استان به دلیل روش‌‌های غلط تغذیه بوده، زیرا نوع تغذیه در سلامت جامعه تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به قمه‌زنی برخی از افراد در ماه محرم، متذکر شد: فرهنگ قمه‌زنی در متن دین اسلام نیست، اما برخی برای انجام این عمل توجیه مقدس‌مآبانه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، قمه‌زنی را سبب وهن مردم از شیعه دانست و بیان کرد: قمه‌زنی در شیعه وجود نداشته و خرافه‌زدایی از دین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار دقت لازم در تمام بخش‌های خون‌رسانی در سازمان انتقال خون شد و خاطرنشان کرد: ایفای نقش تمام دستگاه‌های مربوطه درباره امر مذکور موثر است.

وی با بیان اینکه فروش خون در اسلام حرام است، اظهار کرد: افزایش مشوق‌های بیشتر برای اهدای خون توسط مردم حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت، ترغیب مردم به اهدای خون را تشویق خوبی‌ها عنوان کرد و افزود: خون در انتقال سریع بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین رعایت دقت‌های لازم توسط کارکنان مهم است.

آیت‌الله فلاحتی، بر پرهیز از سیاسی‌کاری در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: تمام انسان‌ها دارای سلیقه‌های مختلف سیاسی هستند، اما این امر نباید در روند کاری و خدمت‌رسانی آنها به جامعه تاثیر بگذارد.

احداث نخستین پالایشگاه خون خاورمیانه در گیلان

در ادامه احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون گیلان نیز در دیدار مذکور این سازمان را متولی تامین خون کافی و سالم برای بیماران در جامعه عنوان کرد و گفت: خون در واحد فرآورده به سه جزء اصلی گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های پر مصرف خون و استان نخست سالمندی در کشور است، افزود: با توجه به توریست پذیر بودن استان گیلان و آمار بالای تروما، تصادفات، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی با تلاش تمام همکاران و مردم و مسئولین در سال گذشته رشد خوبی داشته‌ایم و برای ثبیت این روند اهدا و فرآهم آوردن رفاه و نزدیکی مسیر برای اهداکنندگان خون نیاز به امکانات و داشتن حداقل سه مکان ثابت برای استقرار واحد سیار خونگیری در سطح شهرها بخصوص کلانشهر رشت می‌باشد.

وی از احداث نخستین پالایشگاه خون خاورمیانه در گیلان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: ترکیبات پلاسمای خون در پالایشگاه مذکور تهیه می‌شود.

انتهای پیام

captcha