شهادت علی‌اصغر(ع)؛ سند مظلومیت قیام عاشورا
کد خبر: 3746797
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

شهادت علی‌اصغر(ع)؛ سند مظلومیت قیام عاشورا

گروه فرهنگی- امام جمعه زاهدان گفت: حضرت علی‌اصغر(ع)، یک نوزاد شش ماهه بود که به‌عنوان کوچکترین سرباز در رکاب حضرت اباعبدالله(ع)، شهید شد تا سند مظلومیت و حقانیت نهضت عاشورا باشد.

شهادت علی‌اصغر(ع)؛ سند مظلومیت قیام عاشورا

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در اولین جمعه ماه محرم، بانوان زاهدانی با حضور در حسینیه سیستانی‌ها نوزادان خود را روی دست‌ها گرفته و با شهید شش ماهه قیام کربلا، حضرت علی‌اصغر(ع)، هم‌نوا شدند.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، در همایش شیرخوارگان حسینی بیان کرد: قیام کربلا، مملو از صحنه‌های زیبا است؛ صحنه حماسه‌آفرینی بزرگ‌مردان و شیرزنانی که پای امام خود ایستادند و تن به ذلت ندادند.
وی ادامه داد: لشکریان یزید برای اینکه بتوانند مقاومت امام حسین(ع) و یاران ایشان را در هم بشکنند، به هر جنایت ضد انسانی دست زدند؛ محاصره، تحریم آب، حمله از همه سو و کشتار زنان و کودکان نمونه‌هایی از این جنایات است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: حضرت علی‌اصغر(ع)، یک نوزاد شش ماهه بود که به‌عنوان کوچکترین سرباز در رکاب حضرت اباعبدالله(ع)، شهید شد تا سند مظلومیت و حقانیت نهضت عاشورا باشد.
وی افزود: در جبهه مقابل، چهره‌هایی را می‌بینیم که به طمع مُلک ری، خون فرزند رسول خدا(ص) را می‌ریزند؛ مردمی که اعای اسلام داشتند، اما برای پست و مقام، امام حسین(ع) را که تجلی اسلام محمدی(ص) بود، با یزید که جلوه تمام عیار اسلام اموی بود، معامله کردند.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: ده‌ها و صدها آیات و روایات در ستایش امام حسین(ع) در اختیار جامعه اسلامی بود، اما نقطه برابر آن یزد، عبیدالله و عمر بن سعد که درباره این‌ها در تاریخ هیچ وجاهتی نداریم؛ اما طمع و حب دنیا، کوفیان را فریفت.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان انقلاب نیز امروزه به انواع حربه‌ها و تاکتیک‌ها متوسل می‌شوند تا مقاومت را بشکنند، اما به لطف خدا و ایستادگی و مقاومت مردم، هیچ یک از تاکتیک‌های دشمن به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام

captcha