هنوز هم نوای لالایی‌های رباب به گوش می‌رسد/ شمیم خوش شهادت در فضای همایش شیرخوارگان شیراز
کد خبر: 3746768
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

هنوز هم نوای لالایی‌های رباب به گوش می‌رسد/ شمیم خوش شهادت در فضای همایش شیرخوارگان شیراز

گروه اجتماعی ـ هنوز هم كه هنوز نوای لالایی‌های رباب به گوش می‌رسد. و از آن زمان تاكنون مادران بسیاری هم‌نوا با لالایی‌های او، ندای عشق را سر دادند و به یاد مظلومیت طفل 6 ماهه‌اش، به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایكنا از فارس، هنوز هم كه هنوز نوای لالایی‌های رباب به گوش می‌رسد. آن زمان كه طفل تشنه خردسالاش را در آغوش گرفته بود و نغمه‌های لالایی‌اش برای نوزادش، گوش‌های افلاكیان را نوازش می‌كرد.
و از آن زمان تاكنون مادران بسیاری هم‌نوا با لالایی‌های رباب، ندای عشق را سر دادند و به یاد مظلومیت طفل 6 ماهه‌اش، فرزندان خردسالشان را در گهواره‌ها نهادند و به سوگواری پرداختند.
کودکان سرزمین من با نغمه مادرانه «گهواره خالی، قنداقه خونین، لایی لایی از سفر برگشته رودم» زندگی را آغاز می‌کنند تا نغمه هیهات منا الذله را تا پایان عمر با خود زمزمه کنند.
این سوگواری مادرانه، رسم و سنتی است كه 1400 سال بر جای مانده است تا به جهانیان نشان دهند كه سند حقانیت كربلا همان مظلومیت طفل 6 ماهه‌ای است كه در كربلا به شهادت رسید.
در ایران اسلامی قریب 15 سال است كه همایش شیرخوارگان حسینی در جای جای این میهن اسلامی با حضور گسترده مادران و به همراه نوزادانشان برگزار می‌شود.
به گفته دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در 5 هزار و 100 نقطه ایران و 41 كشور از 5 قاره دنیا در این روز سوگواری‌های مادرانه به یاد طفل 6 ماهه امام حسین(ع) همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.
در 500 نقطه استان فارس نیز این همایش با حضور گسترده مادران و به همراه كودكانشان برگزار شد كه محوریت این برنامه‌ها در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود.
قرائت همزمان نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در ساعت 10 صبح در تمام نقاط فارس یكی از برنامه‌هایی بود كه از رادیو نیز به‌صورت مستقیم پخش شد.
اما امسال همایش شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، یك تفاوت عمده با سایر همایش‌ها داشت و آن حضور پیكرهای مطهر 9 لاله گمنام دوران دفاع مقدس بود كه باعث شده بود شمیم خوش شهادت در فضا آكنده شود.
شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس در حاشیه این همایش به خبرنگار ایكنا گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در تمام نقاط استان فارس و حتی مناطق سنی‌نشین به همت مسلمانان اهل سنت برگزار می‌شود.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در كشورهای عمان و قطر به عهده فارس است كه این مهم نیز با هماهنگی‌های انجام شده، صورت گرفت.
صبوری بزرگترین سند عاشورا را مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) توصیف كرد و گفت: در حاشیه این همایش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) 8 ایستگاه پرستاری جهت ارائه خدمات رایگان پزشكی و بهداشتی به مادران و نوزدان راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینكه یكی از درس‌های عاشورا، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان دین است كه باید بتوانیم این مهم را از همان دوران كودكی به فرزندان خود آموزش دهیم،‌ گفت: ما تلاش می‌كنیم تا بتوانیم به وسیله راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان حسینی، سربازان خوبی برای سربازان امام زمان(عج) تربیت كنیم.
انتهای پیام

captcha